Tuesday 10 June 2008

solehh la sangat...

setiap apa yang korang cakap pasti ada balasnyer macam la kalo korang cakap baby,
mesti orang akan sahut "comelnyer"...kalo korang cakap sollu a'la nabi!!mesti korang berselawat..
camtu la jugak,kebanyakkan member2x aku..bila aku cakap aku nak jadi perokok soleh...mereka apa lagi, mesti gelak lu sebelum sahut "solehh la sangat..."(aku memang xsolehpun,aku insan biasa jerk..)huhuhu

korang nak cakap aper,cakap la...lamer2x nanti mulut korang penat korang berenti la...
nama nie mak aku yang bg masa aku kantoi rokok...

"mak dah syak dari dulu lg anak mak nie merokok tp mak biarkan sebab mak xnampak,cuma bau je...tp skang mak da ternampak,nie ijat...nak merokok tue rokok lah,tp jadilah PEROKOK YANG SOLEH...mak harap anak mak nie dapat kurangkan rokok"
hehehee...kalo korangpun mesti gelak dgr mak korang ckp camni....
"mak nie lawak la"sahut aku...
akuupn tanyer la mak aku...
"camne nak jadi perokok soleh?"
"ijat mesti la ikut ALLAH n NABI,baik pada mak ayah dan baik ngan anak yatim...jadilah perokok soleh"
"macam tue jerk??"
"yela,tp kalo boleh ijat kurangkan dan berhenti la yekk"
"insyaallah..."
perghh!!cam skema jerkk ayat aku tp nilah bahsa aku ngan makku,

selama aku hidup,inilah teguran yang membina sekali dari beribu-ribu teguran dari makcik2x,cikgu.kawan2x,ustad dan ustazah mesir,ustad dan ustazah sekolah aku....
padahal,kalo dlm bab lain mak aku mesti bantai punyer,
ingat lagi masa aku f2 kantoi lari asrama...kena tibai habis ngan mak dan ayah,
f3 kantoi lari asrama,kena tibai lagi...siap putus rotan tue...adusss!!!sakit tue
masa f5,lari asrama lagi....kena tibai lagi,sian aku erkk!!!(nie la balasan kalo nakal)
tp bila kantoi rokok boleh lak mak aku bg teguran d nasihat tanpa tibai tulang belakangku nie
....
persolannyer??

mengapakah mak aku tak bantai tulang belakangku???
-mungkin beliau tahu aku memang da bnyak kali kena tibai dek cikgu disiplin....

-mungkin beliau pikir aku nie xgunapun dipukul,degil sangat....

-mungkin beliau penat,da slalu sangt tibai aku,huhuhu....

-mungkin beliau sedar,pukul xkan selesaikan masalh,peace!!...

-walaupun abng aku dipukul kerana smoking,tp sampai la nie dia smoking lagi...degil jugak(^_^)

-mungkin kerana result exam aku smart,heehehe.....power jugak aku nie erkk

mangapa mak xsuruh aku berhenti???
secara fitrahnyer,semua ibubapa nak anak2x yang baik..tngok bibir aku jerk,mak aku dah boleh tahu aku nie heavy smoker...

itulah sebabnyer beliau menyuruh aku kurangkan rokok that means berhenti perkahan-lahan....
nasib baik mak aku redha.......syuko,walaupun aku nie malas macam cicak...tp dapat gak jadi ustad sekolah rendah,jadi imam,dan siap pi oversea lagi tue...heheeh

inilah hasil dari perkataan "perokok soleh" yang menjadi motivasi dalam diri aku,bertuahnyer seorang perokok boleh belajar tinggi-tinggi.....heehehee
sekarang aku da start speaking ckit2x....doa2xkanlah aku succes d moga2x aku berhenti rokok...namun aku tetap suka nama perokok soleh kerana nama ini nama yang diberi oleh ibuku syurgaku........

7 comments:

Anonymous said...

salam perokok soleh
aku ni tertarik tgk ko nyer tulisan
ko ni ustaz sekolah rendah?
blajo kat mane?overC?
camne tu?
syer sket kat aku..
aku ckgu sek rendah..
blajo kat overC jgk..
hehe

Perokok Soleh said...

yupp,aku ustad sebelum g oversea...
skang blaja kat mana tue xpenting...
yang penting doakan lah agar aku berhenti...thankss

IrfanTijari said...

Doaku sentiasa bersamamu..insyaAllah..

Perokok Soleh said...

terima kasih kerana mendoakan...

Hamba Miskin said...

salam perokok soleh,macam koa yo?? Harap den tak salah orang. min ihya @ azhar gi

iedasa said...

he, lelaki.. da kna bantai berkali2 pn still xserik..
huhu.. skali cuba.. payah nk berenti.. kecuali.. hahaha..u already know..
merokok.. rs dri machokah..
ur mom.. cool la.. tp kan, dr cara ko cite.. i think ko ni lebih makan cara lembut dari keras. he, btolkah aq?..

Perokok Soleh said...

hehe...mungkin la,lg2x seorang ibu mmng kena berlembut dgn anak yg duduk ditengah kota maksiat...hehee

diri maco?
owh tidak...itu perokok yg sampah pikir mcm tue seh....

selamat datang:D