Thursday 12 June 2008

myspace dan friendster...

salam...
kali nie kita masuk pulak bab2x internet......hehehe

bercerita tentang myspace dan friendster nie...kalo saper xtau,xyah la baca tp aku yakin lebih 80% pelajar akan membuat bendalah2x nie...
bebrapa respons kawan2x aku mengenai bendalah2x nie...

1-"benda2x nie laghoo jerk,tambah dosa jerk"

2-"kalo laki xper tp kalo perempuan xboleh la"

3-"watper wat bendalah2x nie,bnyak lg benda lain"

4-"i think la,u buat laa...i xsunyi la bila ada bendalah2x nie..."

oleh kerana aku mintak respons kat diorang,so xlok la kalo aku xsependapat dengan dorang....
tp dekat blog aku nie,aku nak menyuarakan pendapat aku...hehee(harap2x member2x aku xbaca)

1-kalo lah benda2x nie lagho,xder la ustad2xpun ada friendster dan myspace nie...
setiap perkara yang xder kesuruhan or pencegahan didalamnyer adalah harus..sama lah jugak macam bendalah2x nie,ms dan fs nie harus..namun boleh menjadi haram kiranya korang yang salah guna...
yang korang gi add budak2x yg korang xkenal lepas tue bercerita tentang nafsu...dosa la
cuba korang guna elok2x..add la orang yg ada matlamat hidup ker,berwawasn ker..kan elok jerk...so,jangan lah sedap2x meletakkan sesuatu hukum tanpa kaji selidik...bahaya tue

2-nie lagi bagus,sian muslimah2x erk...tp aku merasakn xsalah perempuan nak wat bendalah2x nie coz xlanggar syariatpun...bila perempuan buat jerk kata"nie mesti xboleh pakai"
ni la salah satu fikiran yang xmambina...kalo lakipun dah buat,perempuanpun xsalah laa...
biar la dorang nak buat...aku tanyer satu kawan nie,
"naper xbubuh pic kat profile ko,ko rasa ko xensem ker or xder kyakinan diri??"hahaha
dengan relax jerk dia jawab
"aku xnak bini aku bubuh gambar dia jugak,tue la aku xbubuh..aku 100x hensem dari ko la jat"hahaa
so,kalo korang dah ader ms or fs,biar la bini2x or aweks korang ader gak...
"lelaki yang baik adalah untuk perempuan yang baik,begitu juga sebaliknya..."
janganlah bercita-cita ingin perempuan seperti fatimah andai diri korang sehampeh aku yang hina nie

3-kalo korang rasa ms dan fs nie xder guna..up to u,aku rasa banyak gak faedah2xnyer..
korang rajin2x la baca buletin kawan2x korang tuee...ilmiah tue..kalo aku,aku delete friends jerk orang yang bubuh buletin merapu...

4-nie memang ayat perempuan....kalo perempuan2x macam nie buat ms d fs,alamat tengelam la laki2x macam aku nie diwatnyer...so,para muslimah...xyah duk gatal2x k,
korang relaxx sudahh...kuat maner laki nie mesti kantoi dgn perempuan gak,sebab tue aku malas nak layan perempuan,...dan pada laki,bunga bukan sekuntum,ada berjuta lagi beb...
so,jodoh nie xpayah cari...ada rezeki datang lah....


akhir kalam,korang pikir2xkanlah sendiri,malas nak cakap sebab bnyak cakap bnyak silapnyer dan bila dah bnyak silap,aper lagii...dosa la jawabnyer,nauzzubillah la...tiap benda ada baik dan buruk,korangpun dah besoww dan besow dari kau,aku br jerj 19 thn nak masuk 20...aper guna akal tp xgunakan???

korang cuba la jadikan bendalah2x nie benda yang baik dari korang duk main gamer online jerk 24jam...dan aku mintak maaf andai terkasar bahasa,yelaa...umopun br setahu jagung tp berbahasa macam orang tua...hehehe(matured sangat kot)

4 comments:

IrfanTijari said...

"aku xnak bini aku bubuh gambar dia jugak,tue la aku xbubuh..aku 100x hensem dari ko la jat"hahaa
so,kalo korang dah ader ms or fs,biar la bini2x or aweks korang ader gak...

aku rasa macam pernah dengar ayat ni..tapi kenapa ada penambahan perasa yang dibenarkan kat ayat tu `aku 100x hensem dari ko la jat"

haha..mmg takleh blah lah kamu wahai perokok soleh.

memamng kebanyakan benda2 hiburan2 ni hukumnya harus.begantung dengan cara penggunaannya.ye tak?

artikel yang bagus..cuma cara penulisan masih boleh diperbaiki.baru aku paham perasaan orang yang baca artikel banyak shortform.

pepe pun sbb ko ckp ko nak start speaking..i`ll say..keep the good work up.Two thumbs up 4 ya.

Perokok Soleh said...

biasalah untuk menyedapkan artikel..
asalkan aku xmengubah fakta...
lagipun saudara memang hensem....

sesape said...

'so,jodoh nie xpayah cari...ada rezeki datang lah....'
erkkk.. usaha tu perlu kan.. cuma time ni.. stil blajar kan. so xteringin lagi. xyah pk la.. hoho.. kalau salah harap dimaafi.. ngah bace aku terima nikahnya.. << promote sehh..

Perokok Soleh said...

hehe...yahoo,aku dah buang fs...
ms xbuang sbb ada game on9..hehe

jodoh kena dicari...
cuma cari ketika tepat pada waktu......