Monday 8 September 2008

Blog ini

sebelum baca... korang kena tahu~~~

"I'm nothing without u ALL....:P"

sebab ada yang masih xpaham tentang dia(blog ini),siap suruh aku buat ruangan chat la itu ini la bla bla bla....adesss
pe2xpun terimakasih la bagi pandangan tapi lagi elok yang bg pandangan nie buat blog sendiri...hehhe
walau entry ini macam xreleven tapi
sekarang aku nak ceritakan kisah tentang DIA jugak,terimalah......


blog ini...
blog yang tidak banyak menceritakan fasal politik walau aku minat faisal tehrani
blog ini lebih menceritakan masalah @ isu-isu semasa....

blog ini...
tidak membahaskan masalah khilafiyah@fiqh...
sebab bukan semua orang boleh paham...
aku,dia dan kamu mukallid jerkk..so,lagi lok duk diam2x k..
jadi...
blog ini lebih menceritakan akidah/masalah umat islam,dapat??


blog ini...
tidak memerlukan ruangan chating,rating dll...
kalo nak juga korang bukak la kampungchat ker alamak ker yahoochat ker...
korang chat la puas2x kat platform tue k...
"kadang2x chat lagi buang masa dari tidur"huuhu

blog ini..
pendapat dalam blog ini tidak semestinya betull..
jika aku salah xsemestinya korang betull..
dan kalo aku betull xsemestinya korang salah...
masing2x ada hujah,dapat???

blog ini...
dikendalikan seorang budak yg merokok...
dan budak ini xnak jadi macam budak2x lain yang membuat blog semata-mata
menceritakan diri sendiri tanpa meninggalkan message@makna yang tersirat..

blog ini...
tidak menagih comment dari orang lain..
tp tetap akan membalas comment..
bagus mana blog itu bukan pada comment tp pada isi la...

blog ini...
bukan nak mengajak korang merokok...pahamm!!!
akupun nak berhenti yang korang nak try watper???

blog ini...
akan mengunakan bahasa ganti nama yang ke-3(aku)
dengan ALLAHpun aku guna ganti nama ke-3...
kalo xsuka,suka ati la...dan lantak la korang nak marah,
aku xrugipun,sizuka kawan aku lagi...huhuhu

blog ini...
tidak mengunakan skema bahasa melayu yang betull...
ini bahasa baku ala-ala rojak..ini bukan blog tatabahasa(^_^)

blog ini...
bukan nak berdakwah dekat korang...
lagi lok g masjid dgr tazkirah...
dan ngaji ngan tok2x guru...
aku cuma mengingatkan diri aku dan korang,dapat?

blog ini...
tidak selalu diupdatekan seperti blog2x yang lain..
sebab aku akan menulis bila aku rasa aku nie pelajar yang rajin..
hakikatnya aku masih malas macam nobita,adesss

blog ini...
tidak mengharapkan pembaca yang ramai...sorangpun dah cukup,
sebab aku tahu ada 1001 lagi blog yang lagi bagus...


blog ini...
tidak akan panjang-panjang sebab aku tahu waktu berbuka dah dekat..
korang semua bukan ader masa nak baca...
jadi cukuplah sampai disini sahaja...


"janganlah meminta nasihat dari musuh kerana itu antara jalan kemusnahan"
TETAPI
"mintalah nasihat pada musuhmu untuk melihat tahap kemusuhannya padamu"

7 comments:

rossees said...

boleh tahan ke tak hisap rokok masa berpuasa? just curious...

Perokok Soleh said...

bolehh tahan dan boleh hisap...
2 2 boleh..
subo-maghrib tahan,
pagi-malam hisap..

Anonymous said...

lame tak masuk blog cik adik ni...bakal ustaz ni...insyaAllah..ameen...

sonok bace luahan perokoksoleh...

yelah..blog kite sindiri..sendiri pnye suke le ek...masing2 pnye care yg tersendiri...dan sebab yg tersendiri...

yg akak lawak tu..."blog ni bukan blog tatabahasa"...nak tergelak membacenye...susah nak puaskan hati org..biar hati kite puas dah le...bukan berdose pon tak ikut tatabahasa pon..asalkan org senang faham...

anggaplah teeguran semua tu sebagai pendorong utk terus menulis di blog anda ni...

selamat berusaha berhenti merokok, ya syeikh!!

Perokok Soleh said...

insyaallah...
hehehe.betui2x,
blog kita,kita punyer la tp
setakat nie sy rujuk kawan gak sebelum nak tulis entry..
budak katerkan,kukuku~~

lowhh..akak upenyer,sy br 20..
hahaa..memang xdosapun tp kebiasaanya blog budak2x sini
guna bahasa baku,huhu...
tp sy xnak la..

"be different to dare"
huhhu..

saya akan tetap menulis sebab bnyak lagi cacat celanya diri ini..
mekasihh..(^^)

Amal Asyura said...

Salam...
Kalau x silap, 'aku' tu kata ganti nama diri petama.. Kalau ke-3 tu mcm 'mereka' dll...

Since this is not 'blog tatabahasa' maybe you dont really care about it ngeh3..but since i care, i still want to point it out hahahaha...Nak buat mcm mana, aku dan kau berbeza...just celebrate our differences k hihi...

I like ur blog...xdela pening baca ayt berbunga2 kt blog org lain hihi...

Perokok Soleh said...

terima kasih atas teguran...
hehee....

"berbeza fikrah itukan seni"..

hehe

ps:-lebih bnyak lg blog diluar snaa yg lebih dasnyat...:)

AcerNoval` said...

wew.. mantap ! ane jadi kagak ngerokok nih.. keluarga saya juga pada ngga ngerokok