Saturday 27 September 2008

cinta muda-mudi

salam alaik........

selawat dan slam buat nabi kita MUHAMMAD s.a.w.
dalam kepenatan badan aku yang baru sajerk kemas umah nk raya,
aku tetap ingin menulis sebab masa ini aku malas buat benda lain...huhuhu
melihat tajuk jerk korang mesti pikir yg perokok soleh nak pangkah budak2x couple...

opss!!!sorry sikit ye makcik dan pakcik sekalian,
aku menulis sebab ingin menolak hujah kawan2x aku...
dan kalo rasa masih nak bercouple xperlu baca,
dan korang memang xperlu baca kalau hidayah dah sampai di kepala dahi korang...
lagi elok koranggg.......(sambung sendiri)

sebelum melangkau jauh...aku hanya budak biasa,tidak semestinya kata hatiku ini betul dan
korang salah dan xsemestinya aku salah dan korang betull yang pasti aku mula rasa poyo...huhuh
yang pasti adalah couple muda-mudi sekarang salah..
dalil??dah jelas!!!cuma korang xtahu sebab korang xnak ambik tahu...

dulu bercouple dah pandai ringan-ringan,
kini bercouple dah pandai projek alam sekitar,
selamanya couple begini tatap haram...

lihatlah,bila berdating kena berpegang,bersandar dan ber ber...
kenapa la kena jadi semua ini?
jawapannya satu jerk..jawapannya adalah:
"bila nafsu menguasai segalany,akal fikiran sudah tidak berguna"

di arab nieh ramai juga mahasiswa/siswi yg bercouple..
bezanya kebnyakkan mahasiswi disini bila nampak siswa macam nampak terrorist,
lagi-lagi bila siswa itu merokok macam aku...
hakikatnya mereka ini dalam hp bersepah msge sampah yang tidak berguna...
pe2xpun syukur juga jumpa perempuan macam nie sebab aku xperna jumpa dimalaysia..
owhh!!diIPTA beza pula,pergaulan lebih2x..adesss

couple..
bila keluar dating kenapa perlu ber ber dan ber??
bila bercakap semut kat sebelahpun xdengar..
dan ini mungkin memang standard silibus exam mereka yang bercouple,huhuhu
owhh!!korang mesti kater orang yg tulis entry macam nie mesti jumud...
oitt,sorry sikit...
aku xjumud dan akupun pernah terlebih baik dgn kaum hawa,
masa jahiliyah dulukan,siap aku pakaikan tudung untuk kawan aku lagi tuehh,huhuh

bila berdating kenapa perlu duduk rapat??
kenapa perlu berpegan-pegang?
cuba berdating cara adat melayu,
kalo adat islam korang xbolehh...adat melayu cukup la,

keluar la dgn tidak berpegang tangan,
dan jangan la duduk rapat-rapat ibarat orng sekililing korang adalah terrorist...
dan bersembang macam ngan kawan2x biasa sudah..
..tapi malangny bila benda ini xder dalam silibus exam orng bercouple,
maka sebab itu setiap hari ader anak zina yg xberdosa lahir dihospital hasil dari kebodohan kaum hawa..adesss

kaum hawa,cuba la muhasabah diri korang...
aper la laki tue bg?
kebahagian?
owhh owhh owh...lagi elok blaja masak dgn mak dari main hp,
lagi elok kemas umah dan lagi elok baca komik,huhuhu..
lagi elok tidur,tngok tv dll...
dan aku rasa,lagi elok la korang isap rokok dari rapat dgn laki2x yg durjana nie...kukuukuku
hakikatnya 2 2 xelok,hehehee...
laki tue mengajar korang agama?
hahaaha...alasan yang biasa orang buat,
helloo...tolng sikit,aper la guna bnyak siswi kat arab ni?
secara jujur,jika bercouple hawa tetap rugi didunia dan akhirat manakala
siadam akan untung dunia dan rugi akhirat..
sebab aper?sebabnyer kalo lubang gol yang dah bolos mana boleh tarik balik..
beza pula dengan lollypop,lepas masuk mulut dia tetap macam tue..huhuhuh
so,berhati-hatilah hawaku sayang...

baiklah,kita sambng balik...
biasanya orang yg malu2x ayam akan kater siDIA hany kawan baik...
hakikatnya hati tetap suka,
xperlu tipu diri sendiri...jika kawan baik kenapa la msge 24jam?
bila sedih cari siDIA?
aperla lebih siDIA dari parents korang?kawan2x korang?adik-beradik??
so,xpayah nak tipu..mengaku jerk diri tersilap kerana itu lebih baik dari membodohkan orang lain..dan perangai begini orang barat akan kater orang sebegini adalah HIPOKRIT..

dulu,masa zaman jahiliyah...
aku mengunakan hujah aku xberzina dan aku bukan kawan sorang aku tp
kawan semua perempuan dan aku mengunakan kata ganti nama ke-3 yakni AKU seperti dalm blog nie..uhuhu
tapi biasalah,orng yang suka membodohkn orng lain akan sedar akhirnya dirinya adalah salah 100%..
akhirnya hujah aku tetap lemah dgn mak aku sendiri...kkuukuk

huh!!kalo korang tgok cerita doremon,
korang boleh la blajar cara bergaul nobita dgn sizuka..
dan blajar macam mana pergaulan hinata dgn naruto..
...watak kartunpun tahu adab melayu,huohohoho
xperlu aku bgtahu sebab aku xhabis blaja lagi..

cuba jadi sperti kanak-kanak@anak murid aku..
hidup gumbira dan tenang walau tanpa bercouple tp
akan merajuk dan mnangis bila ditibai aku,uuhuhuh

dalam kesempatn ini..mari sama-sama kita berfikir,
jika kita sentiasa msge dgn siDIA,siDIA pun begitu..
tetapi bila bergaduh@boring kita akan cari orang lain...
maka begitulah siDIA...tetapi masing2x menipu satu sama lain,
jadi,adakah begini dinamakan kasih sayang??
pkikr2xkanlah erkk...

aku bukan xnak mengunakn ayat quran untk korang sedar dari mainan syaitan..
sebab bukan semua orang ader hati dgn quran,..
dan aku rasa mungkin dah ader blog lain cakap fasal nieeh..
jadi korang pikir2xkanlah dgn logik akal...

adakah orng xbercouple ini xder nafsu?
sebenarnya mereka semua bernafsu..
jadi aku yg xbercouple ingin menjadi wakil menjawb soalan ini,huhuhhu

jawapan dalam bentuk skema bahasa melayu:
kami ini..bukannya tiada nafsu,tetapi kami memikirkan perasaaan orang tua kami dan siDIA...
adakah ibubpa suka anak2x mereka terlanjur?
kami juga ingin bercouple tetapi kami akan buat selepas kahwin..
sebelum kahwin kami akan berjumpa dan berkenalan dan selepas berkenan baru jalinkan hubungan..
kami bukan orng kampung dulu yang berkahwin dgn pasangan yg tidak disukai..
dan kami ingin menjadi suami isteri yang romantik xseperti mereka2x yg bercouple..
selepas kahwin hampehh...tuepun kalo kahwin,kalo ditinggalakn???

sekian,itulah jawapan kami yang xbercouple..
so,kepada semua pengunjung..
selamat menonton KAMI the movie,cerita yang menceritakn kehidupan sebenar muda-mudi..
bg kami,cerita ini hanya sesuai untuk 18thn keatas sebabnyer korang cari dan jadikan ni sebagai kerja rumah perokok soleh kepada anakmuridnya k..huhuhhuhu

"sesungguhnya bila duduk 2 merpati sejoli,maka ditemanilah mereka oleh seekor anjing"
–dr K.I.A.H

6 comments:

Anonymous said...

akak quote yg ni
"dalam kesempatn ini..mari sama-sama kita berfikir,
jika kita sentiasa msge dgn siDIA,siDIA pun begitu..
tetapi bila bergaduh@boring kita akan cari orang lain...
maka begitulah siDIA...tetapi masing2x menipu satu sama lain,
jadi,adakah begini dinamakan kasih sayang??
pkikr2xkanlah erkk..."

cam lagi ceritera cinta jaclyn victor plk...sorilah perokoksoleh...dah related to that song..saje kongsi...utk dgr blk..tupon kalau lyn lagu selain nasyid..

Perokok Soleh said...

hahaa.aper la,
memang layan lagu selain nasyidd tp nasyid kanak2x jerk...nasyid skang bnyak yg
jiwang..dulu lain la,
layan gak lagu melayu tp sikit,huhuh..
owhh..yeker?xtahu lak,
xlayan lagu jac r..

Anonymous said...

CINTA. ape pandangan kamu sendiri pasal 5 huruf tu.

Perokok Soleh said...

cinta itu indah.....
dan lagi senang,baca la entry yg lepas tentang "CINTAku"

Anonymous said...

tu Dr KIAH je yg byk ckp. rumitnye cinta. klu kasih syg mgkin kt boleh nmpk. tapi cinta?

mcmne pulak dgn couple yg diredhai mak ayah? bile mak ayh dh kasi green light, maka kluarlah mereka berdue-duean

Perokok Soleh said...

hohoho...
jgn la tnyer aku lebih2x bab nie,
tue masaalh makayah yg buduss agama,
couple xboleh...
tp klao xlehh elak gak,couple la dgn beradab...