Thursday 4 September 2008

Aurat wanita

"mereka menjual syurga dengan harga yang murah dan membeli neraka dengan harga yang begitu mahal"

kata-kata nie boleh juga terkena pada aku sebagai seorang yg merokok tp sekarang aku buat ayat ini khusus buat mereka bergelar hawa..
kenapa boleh jadi ayat ini pada aku?
"mereka" dalam kata diatas bermakan merka yang rugi@bebal...
rokok mahal dan boleh jadi sebab rokok kita masuk neraka,sila rujuk entry2x aku yg sebelum nie...

opsss...lupa bg slaam,
salam alaik buat tetamu aku,
selawat dan salam buat nabi kita..
semoga lidah ini dipeihara...aminnn

entry yg mungkin membuatkan wanita yang gumbira menjadi sadiss dan mereka yang sadis menjadi gumbira seperti ibu yang baru mendapat anak...
ps:wanita@muslimah yang rasa diri dah ok,xpayah la baca...lagi lok korang tinggalkan entry nie dan pergi baca quran dan lagi lok baca blog nie[klik sini]

minah bertanya:
mana hukum haramnya berhias pada wanita jat?
aku menjwab:
bukak quran surah Al-Ahzab ayat 33
minah bertanya lagi:
xpaham la...jelaskan sikit
aku menjawab:
hmm...bukak quran surah An-nur ayat 31
minah bertanya:
jelaskan la..
aku menjawb:
baca sendiri kat tafsir Qurtubi,aku bukan ustad dan rujukan

baiklah...kita tinggalakn minah,
sekarang aku nak bagi satu short story kat korang...



masa duk lepak2x kat upm datang sorang minah...
dengan muka yang cantik,tudung yg kecik,seluar jeans yg ketat,t-shirt adik yg comel diapun duk kat aku...
akupun yg sedang hisap rokok cakap kat dia
xdosa ker ko pakai macam nie?
minah tue jawab
dosa kecik la..ko tue merokok dosa besowww tau..aku blaja syariah,aku tahu la
aku jawab balik
bongekk ko,rokok nie haram..dosa kecik or besoww aku xtahu yg aku tahu rokok nie dosa..
sekian..

masa lepak aku malas nak cakp kat minah tue,harap2x minah tue baca blog aku...
dulu aku xblaja lagi,skang aku dah blaja...huhuh
biasanya orng yg berpelajaran berupa
ya mempertikaikan hukum ALLAh...
syukur sebab aku tahu rokok adalah haram dan haram wala
u aku hisap rokok tp aku kena terima hakikat rokok adalah haram dan kita xboleh nak bermain dgn hukumnya...
dan aku nak berhenti...bulan pose nie
sekotak boleh tahan 4 hari...huhuhu

lihatlah dunia kita sekarang...
perempaun asyik dengan hiasannya jerk..
xkisahla dia seorang ustazah ker,cikgu ker,mahasiswi ker...sama jerk
make-up xboleh tinggal...


berapa ramai wanita yang tinggal solat semata-mata risau make-up dimuka hilang?
risau hilang benda yang sedikit tetapi tidak risau hilang benda yang lebih bernilai...
dan bila wanita2x begini terkentut...puittt!!!
maka hiduplah diri mereka dalam keadaaan xberwudhuk...
kesian dorangggg...
mereka ini lupa ganjaran ALLAH pada mereka yang meniggalakn solat...
ada 15 ganjaran mereka meniggalakn solat...
semoga mereka ini sedar,AMINN.......

ada juga golongan yang merasakan berhijab adalah mundur...
seorang pengkaji turki ada berkata
"jika ingin menjadi barat,kita perlu mengikut mereka dari setiap aspek"
tapi sebnarnya dia silap...
lihatlah..
masyarakat islam kini hanya mengikut kemunduran yg dicipta barat tp tidak mengikut kemajuan barat..
kemodenan seseorang wanita dilihat pada banyk mana dia membuka aurat...
kenapa ini semua terjadi?
ini kerana mereka merasa inilah jalan hendak menjadi maju..seolah-olah ALLAH tidak tahu apakah itu kemajuan...
seolah-olah manusia lebih pandai dari tuhankkan???
kenapa bila diseru dengan kemajuan korang semangat tp bila diseru dgn nama ALLAH korang xhiraukan?
xkiralah sebesar mana ijazah korang...sebanyak mana master korang...@sebanyak mana gelaran korang
selagi mana korang xberpegang pada quran dan sunnah..
korang tetap berada dalam kegelapan malam...
xperasan ker?
setiap barang2x berkualiti dari US pasti dibalut..
jadi kenapa la korang xnak jadi macam tue?

dan yang paling best bila mana aku melihat makcik2x aku berkata..mereka berhias untuk suami sendiri...
adesss...oitt makcik2xku sekalian,
berhiaas untuk suami hanyalah dirumah..tetapi jika keluar rumah mana boleh,
dan jika suami suruh juga...
hmmm...kesian dapat laki yang bodoh agama tp adakah makcik perlu mendapat reda suami semata-mata untuk dimurkai ALLAH?
makcik pandai2x la nasihat husband sendiri k...husband makcik pakcik aku gak,kukukuu

nilah makna kata-kata pembukaan entry aku...membeli make-up dengan harga yg mahal..alih2x masuk neraka

dulu disekolah..pagi2x hidung aku mesti berzina..huhuhu
pagi2x duduk la aku dan member2x kat tangga..dan bila lalu kaum hawa..
pasti ada bau-bau yang wangi yg menusuk lubang hidung...
betull ker seorang laki yang bau minyak wangi wanita seolah-olah berzina dengannya?
korang rujuk buku hadith...

dan wanita2x bercantik2x hanya satu sahaja...
pada pendapat aku,mereka hanya nak tunjuk pada laki yang dirinya cantik...
betull ker?
betull la...apakah guna tayang bentuk pinggang pada kaum sejenis?
apa guna pakai maskara semata-mata nak tunjuk pada wanita lain?
semua ini nak tunjuk pada laki..
dan lagi malang bila wanita-wanita ini berjumpa dengan laki yang hidung berbelang-belang..
maka hilanglahh mutiara yang dijaga hanya dengan batang kayu yang hina...
korang xnak dilihat huduh oleh laki?
yupp..semua laki nak perempuan cantik,akupun nak wanita cantik la...
tapi paras kecantikkan yang diinginkan laki beza..
ada nak perempuan gemuk,ada nak permpuan putih ada yang rasa perempuan hitampun cantik..ada rasa perempuan kering cantik dan aku rasa dah bnyak rasa aku cakap niehh!!!
so,janganlah jadi macam artis2x yang menipu diri dengan make-up tp pada hakikatnya muka macam kita gak...


bila diberi sekuntum mawar merah..perempuan2x senang memuji balaknya,
tapi kenapa xmemuji ALLAH lebih-lebih?
makin diberi kekayaan makin kuat habiskan duit beli make-up,adesss..........
akhir kalam,
korang pikir sendiri..
nak anak soleh..ibu perlu soleh
so,jadilah wanita yang solehah sperti perokok soleh,kukukuu...


"banyak laki masuk neraka sebab perempuan"

nak lagi senang belilah buku berkenaan wanita..
aku cadangkan...
buku-buku yang mak aku beli dan yang aku rasa best

-pantang larang wanita
-jadilah wanita solehah(pengarang dia DR. aidh,alaa..yg buat buku la tahzan tue)
-wanita dan dosa perhiasan
-ibuku dan ibu mertuaku(untuk perempuan yg dah kawin)

buku-buku yang mak aku beli dan aku rasa ngarut

-wanita idaman lelakki(buku yang mengajar perempuan menjadi perfect...padahal mana ada orng perfect,semua ada kelemahan)
-rahsia menjadi wanita unggul(hisap rokok lagi unggul...gaya-mutu-keunggulan,muhahaaaah..)

13 comments:

Anonymous said...

soooo ape pulak yg perokoksoleh blh ckp pasal para lelaki yg malu pakai seluar panjang mase main bola? tak cool.

sbb smadgn jugak dgn

"mereka menjual syurga dengan harga yang murah dan membeli neraka dengan harga yang begitu mahal"

Perokok Soleh said...

owhh..ayat nie dituju khususbya untuk mereka2x yg rugi...
dapat ekk..

laki yang malu pkai suar tue,aper yang djualnya???
suar pendek kan murah..kukuu

Anonymous said...

owh sooo tak rugi la pakai suar pendek. dedahkn aurat. atau perempuan je kne jage atas bawahh.

btuah la perokoksoleh ni.

Perokok Soleh said...

adess....m said xpaham la,
slaah la pakai suar pendek..
aku cuma menjawab pertanyaan sahaja..
aurat tueh..
dan ayat aku

"mereka menjual syurga dengan harga yang murah dan membeli neraka dengan harga yang begitu mahal"

just untuk mereka yang suka beli brng2x untuk membuat dosa..dpaat m said?

Anonymous said...

tak dpt lagi. ook makeup atau mnyak wangi tuu dlm kelompok 'beli barang untuk buat dosa'

tak ke samadgn je dgn....

beli sluar pendek utk buat dosa. kamu sndri ckp aurat.

tajuk pun cakap 'aurat'

Perokok Soleh said...

adessss.......
bukan2x..
ko nieh!!!
make-up tue xsalahpun,yg slaah orng mengunakannya...
beli suar pendek bukan mahal macam make-up..paham m said?

hahahaa.beli suar pendek buat mandi @ suar dalam bila pakai kain dll...multifarious la kiranaya,
tapi kalo belo make-up mesti nak conteng muka...muahahaaa

dan aper yg ko nak sampaikan sebenarnyer nie m said??
aku confuse.....huuhhuu....

Anonymous said...

hmmm.marah ke ustad.

jgn masuk bab mahal atau tak. cbe tgk dosa pahala. pakai makeup mmg la utk conteng muke. tapi jgn la suuzhon dulu.

daaan conteng muke takde kne mngene dgn aurat. psl sluar pendek tuu..sy ckp dlm konteks 'lelaki main bola pakai sluar pendek' bukan 'mandi'. ustad niii

ape yg terjual klu aurat dishowoff?
sy tye pndapt ustad. tp skrg sy dah tau.

skrg ustad faham tak ape yg sy nak sampaikan?

maafla bt ustad penin. asif jdan

Perokok Soleh said...

wwawawawa....
msaid,silalah rujuk buku tabarruj dan dosa perhiasan k..
betull ker make-up xdosa?
kukukuku
jgn pngil ustad la,aku nie biasajerk..
m said,akuxdapat lagi tp xper sbb aku tau memang owng suka showwoff kepala lutut..huhu

Anonymous said...

ehhh kamuuu.
sy tak cakap tak dosa.
sy cume ckp jgn suuzhon dulu.
isk. terase dilayan spt tak reti hukum.

mcmnila klu prbincangn alammaya..xpe.

Perokok Soleh said...

O......
tewrasa erk?
adess.aku memang xreti nak chating kot dalam alam maya..
sowwy2x...

Anonymous said...

due2 salah..so cube la elakkan due2..

Perokok Soleh said...

betul2...
2 2 bukak aurattkan..

Anonymous said...

Nice article, thanks! Could you tell me about the third paragraph more?