Sunday 24 August 2008

Masjid Itu Indah

salam alaik...


salam sejahtera...

jika dibaca tajuk entry ini mungkin ada yang terfikir mesti mamat rokok nie nak sembang pasal masjid..
nak suruh orang pergi masjid la tue...
huhuhu,korang silap...akupun xkan suruh,selama ini aku ingatkan jerk
dan kalo korang rasa aku suruh dan korang buat bagus juga..sama-sama kita meramaikan rumah ALLAH...

so,masjid per yg indah???
masjid indah yang dimaksudkan aku adalah perkahwinan...
disini pelajar-pelajar kahwin muda bnyak...
yang baru kahwin abdullah fahmi(ala,budak AQ tue) tp aku xpergi majlisnya sebab xder jemputan dan sebab sikap aku yang malas nak ikut program...
silap aku juga...huhuhu


bila orang kahwin,kebiasaanya kawan2x mesti tanyer aku
"bila nak kahwin?"
"nanti kahwin ko berhenti rokok?"


biasalah tue..
tp sebenarnya hati ini memang nak kahwin dan korang tanyer la mana-mana laki,
setakat ini aku jumper semua nak kahwin..
kalo yang xnak kahwin biasanya mereka yang social dgn perempuan dan mereka yg pernah merasa malam pertama tanpa ikatan tali yang direstui ALLAH dan meniggalakn wanita itu terkapai-kapai...adussss,
wanita janganlah bongek senang terpedaya dengan jantan-jantan hingusan...


siapa kata xnak kahwin?
kalo bley ini time aku nak kahwin...
calon???
adesss...korang nie,bersepah perempuan2x yang nak kahwin tp xder laki nak miinang...
dan kalo xder kat sini,bnyak lagi budak2x uk,jordan dll...
tapi???whats the problem?


maslahnyer...kalo aku kahwin sekarang nampak sangat aku nie gatal telor dan xsedar diri..


perkahwinan dibina untuk melahirkan generasi islam yg unggul...
tapi macam mana hendak melahirkan generasi macam tue andai kata diri yang ingin berkahwin bnyak lemahnya..
masih merokok...
masih lewat subo..
masih malas lipat selimut...
masih xreti masak...
masih gagal mengawal emosi
masih malas nak kemas buku(pas abis baca biarkan,kuuku)...
masih masih dan masih.....................


dan bila berkahwin juga yang insan yg masih merokok dan masih masih ini...
berputiklah cinta antara 2 merpati ini...laki dan wanita
mungkin 2 @3 bulan manis..or 1 tahun manis,
selepas itu pahit macam dalam cerita p.ramlee masam-masam manis...
jadi adakah perlu berkahwin??
andai diri masih ego..
masih tidak memahami wanita..
masih merasakan wanita payah..
masih mementingkan segalanya dari isteri..
masih merasakn lelaki semua sama...
masih masih dan masih........

dan sebab2x inilah aku xkahwin lagi..
andai korang nak berkahwin juga...
silakannn....
tapi fahami dahulu perkahwinan dalam islam..
kenapa berlaku mereka yang berkahwin dan tiba-tiba
tup tap tup tap...
kantoi bini khalwat ngan laki lain..
tup tap tup tap...
kantoi laki khalwat ngan tina lain
adesss..

inilah,dahulu berkahwin atas dasar nafsu sahaja tanpa memikirkan aspek lain dan selepas itu tanggungjawab diabaikan...
dan lahirlah anak2x yg rosak..
anak2x yg rosak ini akan melahirkan anak2x zina...astagfirrullah

cinta 3 segi
yeee.....cinta yang akan terbina selepas perkahwinan,
bagaimana??
ALLAH menjadikan wanita solehah itu sayang dan patuh pada suaminya lebih dari anaknya...
suami yang soleh pula akan sayang pada anaknya lebih dari isterinya...
dan anak2x...anak2x soleh mesti sayang pada ibunya lebih dari bapanya..
maka lahirlah genrasi baru yang islamnya pada hati bukan pada namnya shaja...


bagaiman cinta ini boleh terjadi?
pahami quran dan sunnah..korang akan selamat
(ini sahaja kata-kata yg aku boleh disampaikan,aku xkahwin lagi..so,xboleh lebih2x,huhuhhu)


dan apabila ini berlaku,terciptalah satu masjid yg indah..
yang mana dalamnya disulamkan ayat2x quran,kata2x hikmah...adab yg baik dll...
syukur...aku memang syukurr makbapak romantis tapi kadang2x malas nak tngok..
bila mereka main suap2x makanan...adess
romantis dihadapan anak mungkin bapak nak didik anak2x supaya hormati perempuan...
maklumlah,semua anak2xnya jantan...aku rasa la tp aku xdapat lagi makna sebenar yang inign disampaikan makbapak aku... mungkin kena kahwin dahulu,muawahaha

cheewaahh!!!
aku nie,
bercakap macam dah kahwin..
xlah,ini adalah apa yang aku blaja shaja dan masih bnyak lagi yang aku kena belajar dan
membetolkan diri yg senang terbengkok nie...

-sekian-
-egypt-
menghabiskan sisa-sisa rokok yang berbaki,12.oo pm

6 comments:

al_irsyad said...

salam...

nice artikel...
teruskan menulis..
(^_^)

al_irsyad said...

salam ziarah...

teruskan menulis..
nice artikel

Anonymous said...

dulu mungkin ye rokok itu makruh. tapi skrg haram. kalaupun msih nak menegakkn yg rokok tu makruh, kne ingt jugak. ssuatu benda yg orang tak suke kt buat, tp kt masih buat..orang akn benci. mcm tu jugak dgn makruh, perkara yg Allah tak suke hambaNya buat.

kamu berhentilah merokok. mmg tak mudah. anggaplah sbg satu jihad diri. dah nak ramadhan pun

Anonymous said...

akak dgr cite ade pelajar qiraat mesir berkahwin dimesir...

perokoksoleh blh je...bina masjid disana...;)

[IMG]http://i271.photobucket.com/albums/jj128/tulipsakura/bulan-2.jpg[/IMG]

alif.fa.ya.qof.ha said...

Saudara,

Jangan tergesa-gesa dan jangan bertangguh-tangguh dalam bab kahwin nie.

Nasihat Ustaz Hasrizal
pada mereka yang muda-mudi.

(:

p/s: Izinkan saya letakkan link blog saudara di blog saya. Terimas~

Perokok Soleh said...

al-irshad,
thankss...
~~~~

m said,
saya xckppun hukum rokok tuehh...
saya blaja dan xkan la saya nak
bermain dgn hukum???
adesss...
memang nak berhenti la niehh(^^
dan memang ramai benci terutama perempuan..nsebb baik mak aku still sayang,huhuh

~~~

asyzsufi
memang aderpun...
ramai pulak tue budak2x sini kahwin...
aku xnak kahwin kat sini...
kukuku..
aku suka perempuan kampung..

~~~

orangmuda
betull tue..
kiranya kena sederhana la..
semua benda kena sederhana..
macam aku isapa rokok..
skang akudah sederhanakan..huhuh