Saturday 28 June 2008

Kehancuran@kemenangan REPUBLIK IRAN

Asssalamualaikum……

Nampknya entry kali ini nampak menarik perhatian umum or masyarakat dunia…mungkin lebih menarik dari euro08.... tapi mungkin juga xmenarik kerana olahan ayat yang digunakan aku tidak sedap sesedap penulis novel ayat-ayat cinta,kukuku...

Iran,korang semua tahu negara ini dipimpin oleh mereka yang berfahaman SYIAH…
Sebelum melanjutkan kata-kata,,ingin aku ingatkan pada pembaca-pembaca sekalian,
Ini hanya pendapat dan pemikiran aku sahaja…


Aku mempunyai bnyak idola tetapi dalam semua idolaku tiada dari glongan artis,okeylah…Antara idola-idolaku adalah AHMADINEJAD…
Seorang yang mempunyai ciri-ciri kepimpinan yang disukai kebanyakan PIHAK termasuk aku,korang lihatlah sendiri dengan mata sendiri,dimana ketika pemimpin-pemimpin islam yang lain(sunni) pro kepada US,tetapi iran tidak…malah menentang dasar2x US,iran juga tidak mengiktiraf Israel dan secara terangan menyatakan akan menghapuskannya dari peta,berbeza dengan pemimpin2x islam yang lain…tetapi,walaupun beliau adalah idolaku..xbermakna aku tidak berhati-hati dan mengikut segala yang dilakukannya kerana aku juga tahu kesalahany tp xperlulah dinyatakan,

sesungguhnya ikutan yang betul(perfect) hanyalah quran dan sunnah….

Baiklah,mengapa aku perlu berhati-hati?


xsilap aku,aku pernah membaca buku tentang kisah imam as-syafie….

Pernah satu ketika dimana beliau hendak dipancung oleh sultan solahuddin hanya semata-mata beliau difitnah kerana bersefahaman SYIAH tetapi tidak jadi kerana imam SYAFIE hanya difitnah…

So,kalolah sultan solahudin yang pandai tentang agama ini ingin membunuh imam syafie semata-mata ia syiah,maknanya syiah adalah bahaya……..
Dan sebab inilah aku berhati-hati…
Dan korang sendiri boleh bukak youtube(tuepun kalo korng paham cakap arab)
Beliau(ayatollah) berkata

”musuh yang sebenar kita adalah yahudi……betoll,tetapi sebenarnya musuh kita adalah sunni …musuh yg sebenar kt adalah kristian tetapi sebenarnya adalah sunni…bla bla”

Bukanlah disini aku ingin menunjukkan yang aku nie membenci SYIAH..
Aku hanya ingin memberitahu mengapa aku berhati-hati dengan AHMADINEJAD sahaja….
Balik kepada cerita asal tentang kehancuran d kemenangan IRAN…

Sudah semua makhluk diplanet bumi sedia maklum bahawa IRAN sekarang sedang melakukan proses nuclear hanya untuk keamanan bukan untuk tenaga atom…
Dan sekarang…ia menjadi buah bicara peniliti2x dunia dan ahli falsafah dunia..tidak ketinggalan aku yang mangkuk ini,hhuhuhu…
Untuk lebuh lanjut……..
sila Lihat skema solan dan jawapan dibawah…..

SKEMA SOALAN D JAWAPAN KEHANCURAN IRAN

Soalan 1

Apakah nuclear yang dibangunkan iran lebih penting dari pembangunan d ekonomi???

jawapan;

Kirany korang membandingkan IRAN dengan MALAYSIA,Negara mana yang lebih ramai orang susah dan miskin,dan Negara mana lebih maju???
”aduss,mamat nie xaci la,bandingkannnya dengan MALAYSIA,mesti la IRAN kalah….”

Aku tau,kalo korang yang suka iran mesti cakap macam tue(akupun suka iran la sebab melawan yahudi)…

So,kalo gitu aku membaandingkan dengan Negara arab lain,

Yakni MESIR…lihat mesir,Negara ini boleh dikatakan sama dengan IRAN….

Tetapi mengapa mesir tidak membuat nuclear seperti IRAN???
mengapa,mengapa dan mengapa??????

Yuppp,jawapannya mesir tahu natijahnya(kesanny) d mungkin Mesir adalah negara

pro-US…

tetapi,cuba korang lihat…adakah mesir tidak menjaga negaranya???

Mesirlah Negara yang mana sentiasa berjaga-jaga..hatta,kalo aku nak tangkap gambar dikawasan balai polispun dilarang….
IRAN berani menentang dasar-dasar US…
Bagus,tetapi mereka lupa natijahnya….

Wahai sahabat2xku,kalo korang xtau..baik aku bgtau korang..
Dunia sekarang dipegang YAHUDI(termasuk us)…
OBAMA yang merebut jawatan presiden skang niepun adalah seorang yang PRO-yahudi…


soalan 2

adakah Negara-negara arab lain berpuas hati dengan iran?dan adakah us,eropah akan mendiamkan diri?

Jawapan;

Tidak,tidak sama sekali…….negara arab yang lain banyak tidak suka kepada iran,

Kerana apa??mungkin kerana negarany SYIAH,mereka berpandangan SYIAH ibarat musuh dalam selimut dan boleh diibaratkan seperti orang munafik…lihatlah sekarang masyarakat mula berfikir SYIAH adalah ISLAM…ataupun mungkin Negara2x arab yang lain PRO-US dan inilah punca mereka tidak menyokokng IRAN…,

Eropah pula mula masuk campur tangan…dan terbaru,Israel melatih tentera untuk menyerang Iran….russia,adakah Russia tidak akan menolong iran??
Korang jangan ingat US xkuat,back-up US lg banyak….
Percayalah(xnak caya sudah)…

Sekuat manapun Negara itu seperti US,kiranya seluruh Negara OIC bergabung..nescaya

Hancurlah US(tapi xkan bergabung sebab pemimpin2x islam sedang tidur)…inikan IRAN,kiranay EUROPE dan US bergabung..nescaya hancurlah IRAN walau dengan pertolongan RUSIA…

Di IRAN sendiri…wujud masalah dalaman bila mana ada golongan yang menjadi boneka US,kononnya ingin menuntut hak kebebasan…seperti SISTER IN ISLAM dan lain-lain

Soalan 3

Apakah natijahnya kepada iran yang berkeras ingin membangunkan program nuklearnya?

Jawapan;

Iran akan hancur..dan seperti didalam utusan online Malaysia pada tarikh 25/6/08(xsilap aku)…dunia akan bergolak….

Peprangan ini mungkin memakan masa yang lama namun begitu iran tetap akan tewas…
Yelaa….kalo 10 lawan 1..mesti logic akalnya 10 akan menang…
Dan kiranay Malaysia menyerang SINGAPURA…
Mesti MALAYSIA kalah…sebab apa???
Kan MALAYSIA lagi power,ada commando dll…
Korang jangan lupa,
SINGAPURA ada backup YAHUDI(huhuh,soryy la kawan2x singaporeku)…
Sebab tue Malaysia xnak cari pasal dengan jiran kita nie walau diorang nie banyak sangat cari pasal……..begitulah juga pada IRAN

Iran tiada backup…kalo mungkinpun Russia akan mem-backup iran…

Tetapi,siapakah yang mem-backup US???banyak beb……xperlu aku nyatakan sebab korang lagi pandai….aku hanya perokok yang ingn berhenti merokok dan berharap dapat menjadi soleh,itu sahaja,amiiiinnnn……..

SKEMA SOALAN D JAWAPAN KEMENANGAN IRAN

Soalan 1

Adakah ini semua permainan politik?adakah pendirian IRAN(melawan US) hanya semata-mata untuk meminta haknya?

jawapan;

Yuppp……ini semuany adalah politik dunia,
Mengapa US memberi Pakistan membuat nuclear walaupun ia sebuah Negara islam?
Ini keraan Pakistan PRO-US…berbeza dengan IRAN,mereka lebih menunjukkan sikap melawan…

Dan lihatlah,mereka(US d IRAN) berlawan lidah…..
Manakala pada waktu yg sama US tidak mengecam Pakistan walau Negara itu mempunyai nuclear…
Dalam masa yang sama pula IRAN tetap dengan pendirianny ingin mendapatkan hak….
Bukanlah hanya untuk mendapatkan hak tetapi IRAN tahu dunia akan memandangnya,orang2x islam(sunni) akan memandang mereka….
Dgn itu pengruh SYIAH dapat diserap…

Bagi mereka yang kurang pengetahuan tentang islam d orang2x yang baru mengenal islam,mesti berfikir SYIAH adalah ISLAM..bukannya SUNNI…mengapa?kerana hanya iran yng menentang US sedangkan pemimpin2x islam lain(sunni) hanya duduk d tido sahaja…dan orang islam tahu..US seolah-olah berat sebelah dan kelihatan seperti anti-ISLAM….
Dan bila mana SYIAH(hizbullah) melawan yahudi,ada suara2x atasan mengatakan perjuangan mereka tidak suci…….adusss,macam mana la masyarakat xbengang d terpengaruh dgn SYIAH??Dah la orang2x SYIAH nie lawan YAHUDI..korang boleh ckp perjuangan mereka tidak suci??jadi mereka yang kurang ilmu agama,akan mula terpengaruh dan mulalah mengeluarkan kata-kata seolah2x mereka ini adalah ulama syiah dan siap ada yg hina imam aku lagi tue(muhamad b hasan as-syafie)…
Inilah bila manusia yang baru ada sedikit ilmu tetapi sudah rasa dirinya yang paling pandai…dan ini adalah golongan yang miskin…

Soalan 2

Adakah IRAN kalah begitu sahaja?sila huraikan

jawapan;

Tidak…….cuba kita lihat peprangan Lebanon-Israel…
Akhbar menghebohkan Lebanon telah menang…yeker menang???
Ini semua propaganda yahudi la…
Negara mereka kalah dan hancur kerana lebih 90% infrastruktur negaranya rosak seperti jalan raya,hospital dll… tetapi ISRAEL menangung kerugian yang banyak….
Dan ini maknaya Israel kalah juga…tetapi Negara Israel tidak hancur..yang hancur adalah Lebanon…..

Begitulah juga pada AS,mereka mungkin dapat menghancurkan IRAN tetapi tidaklah seperti IRAQ,ini kerana..RUSIA pasti tidak kan membenarkan US mengambil minyak diIRAN..dan kirany US ingin membuat IRAN seperti IRAQ,kemungkinan besar…
RUSIA akan menjadi back-up besar kepada Negara ini….

Dan jangalah lupa…

Mereka yang berketurunan saidina ALI ini tidak kan menyerahkan Negara mereka buta2x kepada US seperti rakyat IRAQ yang memberi pertolongan kepada US untuk menjaatuhkan presidennya sendiri…dan korang sendiri boleh pikir,iran ada peluru berpandu yang mana boleh memusnahkan yahudi…oklah,xperlulah aku hurai lebih panjang sbab kertas jawapan Cuma 2 helai jerk…..huhuhuu


Perokoksoleh: aku lebih merasakan akan kekalahan IRAN…tapi sekiranya iran ingin menyerang israell...aku berharap dapat bersama mengikut mereka,dan aku harap ketika perang aku akan mati ditangan orang2x yahudi d nasrani…dan aku harap dapat mati syahid,amiin….

2 comments:

Anonymous said...

mati syahid?takbir!!Allahuakbar...

Perokok Soleh said...

alluhauakbar...