Saturday 23 August 2008

hak melayu,hak asasi dan lain-lain hak

assalamualaikum...

selawat dan salam buat rasul junjungan...


"sollu a'la nabi"

tunaikanlah hak nabi kita...korang sebut nie..

"alaik sollatu wassalam"..huhuhu

dulu bila "fitna" timbul pembuat filemnya dengan rileks berkata ini adalah hak...

sedangkan beliau lupa diri kerana telah melanggar hak umat islam...

sebelum tue,aku tidak membelah atau terbelah pada mana-mana pihak...
aku hanyalah perokok yang ingin menjadi soleh...kuuku

baiklah...skang isu semasa aper yg top kat malaysia seperti topnyer cerita hancock???
aper isunyer...isu yang melibatkan aku sebagai mahasiswa...
bila mb selangor ingin membuka kuato pada orang cina sebanyk 10%...
10%???,sikit ker bnyak???banyakk tuehh...
kalo aku untung rm 100M dan 10% keuntungan diberi pada kerajaan(bayar cukai)
berapa aku kena bagi kerajaan??(korang kira sendiri sebab kita semua pelajar dan masih belajar,huhuh)
tapi dalam kuato uitm aku merasakan sedikit jerkk..

kenapa?

walau university dibuka 10%,ketua plaja tetap orang islam...
dan mpp masih orang islam dan...
masih ramai lagi plaja melayu islam di uitm...

persoalannya??
adakah mahasiswa islam yg ramai itu mengikut ajaran islam sepenuhnyer?
adakah mereka brsungguh-sungguh ingin blaja?

dan bila pakcik kholid keluarkan cadangan,mahasiswa yg merasakan meereka ini berfikiran terbuka dan merasakan perlu menegur jika pemimpin silap mulalah tunjuk heroo...
"menjadi hero dijalan raya...
seperti beruk2x dijalan raya"-paklah dan khairy,huhuhu

menjadi hero ingin menuntut hak...
adakah ini hak?
adakah universiti ini bapak kemerdekaan kita yang punyer?
adakah universiti khusus untuk orang melayu islam sahaja?
aku cakap boleh la coz aku ngaji tempat lain...
tempat aku ngaji nie lagi la...maner main kuato2x beb...
satu dunia pulak tu blaja sini...


dan bila jadi hero nampak sangatlah auku memang kena digunakan walau pada hakikatnya auku banyak menyusahkan pelajar...
kebodohan yang terserlah yang ditunjukkan sendiri plaja melayu...
kenapa takut dengan cina?

mak bapak hantar kita blaja untuk pandai..
jadi,ayuhlah...kita blaja dan blaja,
kenapa perlu meminta hak mahasiswa sedangkan hak diri sendiri xtertunai?
hak dengan islam lagilah...
nak tahu hak diri korang carik sendiri nasihat imam syfie...(aku bukan buku teks sekolah)

sekarang ini 80%mahasiswa bercouple,70% yang dah main raba-raba,60%,dah hilang intan emas berlian permatanya...
adesss.....

mana islam korang?
islam yang hanya tinggal kat kad pengenalan dan nama yang hakikatnyer nama malaikat yang 10pun xtahu...

solat?
puasa?
baca quran?
ikut ckap makbapak?
study?

inilah hak2x islam..korang dah buat???
kalo dah terpulanglah nak jadi hero macam hancock...
tapi seorang pelajar yang berkayakinan diri xkisahpun..

andai 100%university dibuka pada cina,
pelajar itu tetap rileks sebab dia tahu..
dia kena berlumba-lumba dengan cina...
dan silap2x haribulan cina2x nie masuk islam sebab melihat indahnya sikap korang sebagai islam...
walau korang merokok korang masih solat,xmain perempuan,xteguk air kencing setan dll...
elehh....macam bagus jerk aku niekan...
aku nie biasa jerkk...bukan baik sangat,nakal jerk tp xkan la aku dan korang yg lain nak kalah ngan orang cina...jadi kita yag masih xmula lagi cara-cara menuju puncak kejayaan...mula la dari sekarang

kawan2x aku yg cina bnyak yang tnyer tentang islam dengan aku...
tapi melayu sendiri xnak sebab rasa diri sudah hebat tapi cara wudhukpun kantoi...
bab2x munakahatpun kantoi..hadith lagi la...sian2x

orang yang berilmu itu hebatnyer pada kata-kata,
bukan pada hebat sikapnya yang suka sangat menjadi hero dijalan raya...
hero pula bukan hebatnya dia menuntut hak tp hebatnya dia menunaikan hak benda lain terhadap dirinya dan selepas itu baru menuntut haknya...


malaysia jadi singapore?
helloo..tlong sikit,kenapa la sultan perak masih ada kuasa bila mana tidak restu pada wakil dap?
sekarang nie malaysia memang nak jadi singapore tp korang yg xsedar...

cina bnyak dekat kontraktor kelas A,
cina bnyak jadi ceo syarikat..
cina bnyak beli tanah..
kalo benda2x nie melayu bnyak...
tapi melayu xnak...
sebab melayu nak jadi hero hindustan tapi xnak jadi hero macam hancock,huhuhu

so,marilah sama-sama kita muhasabah diri dari menjadi hero dijalan raya...

belajarlah dari jepun...

No comments: