Saturday 3 December 2011

Hawa vs Adam

Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah,
lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna.
Lantaran adanya lelaki dan wanita
terkadang sempurnalah suatu kelemahan
di sebalik suatu kekuata...

Dengan nama ALLAH,
semoga sejahtera keatas kaum muslim dan muslimat...

Sedarkah kalian?

Apabila lelaki memotong rambut ala jamesbond...
wanita-wanita juga inginkan begitu...
bagi mereka...
kami mahukan HAK

apabila lelaki memakai baju Pokemon,
wanita-wanita juga inginkan begitu..
bagi mereka..
kami mahukan HAK

Lelaki pula...
Wanita pakai skirt ello kitty ker,
make-up artis ker... xperlu solat jumaat ker,
ape ker~~..itu semua untuk perempuan shaja...
Aku lelaki, kami berbeza...


huhu...

lelaki sentiasa berfikiran Positif..
yer, kerana mereka tahu nilai mereka..
mereka tahu keuddukan mereka..
tahniah kepada lelaki2x...~~Yahooo!!!..:P

perempuan??

owhh,kakak2x,ibu2x,datin2x,makcik2x
dan adik2x di luar mungkin terlupa...
terlupa tentang hadith nabi ataupun lagu2x raihan..

"Bukankah nama ibu(wanita) disebut tiga kali??
sleepas itu barulah ayah(lelaki)??"


bukankah ini sudah jelas kemuliaan wanita itu sungguh tinggi?
anda tidak perlu menjadi orang lain,
dan menjadi seseorang yg sedap dimata lelaki..
anda hanya perlu menjadi seseorang yg dikenali ALLAH dan penduduk langit..
itu sudah cukup dan mudah...

Ingat, lelaki tidak pernah mengeluh
kerana tidak ada susu badan...

ingat, lelaki tidak pernah mengeluh
kerana tidak dapat menjadi ibu...

ingat, lelaki tidak pernah mengeluh
kerana wajib solat jumaat...

ingat...
tidak ada jaringan lelaki liberal...
tidak ada jaringan nyah liberal.....

yang ada hnyalah jaringan wanita liberal...

tahukah kamju?
sekiranya saya menjadi wanita...
saya tetap gembira dan saya tahu,
saya ada nilai dan kedudukan yang ISTIMEWA...

Saya tidak menghukum,
saya tidak menasihati..
saya hanya menulis...

anda menentukan,

"the way of your life"

No comments: