Thursday 3 September 2009

Anak terbangsat

salam alyk....
dibawah disertakan...
bebrapa gaya bahasa melayu anak2x bangsat...uhuhu

"mak...mak nie,sumer salah....orang buat nie xboleh,tue xboleh"
"eishh...bukan buat aperpun,tuepun nak bising2x..xsuka la"

hah!!sebut anak bangsat ingat YB tanggang

Tanggang...kisah melayu kuno
kunonya boleh dilihat bila ibunya menyumpah menjadi batu...
komik ujang selalu marah ibu tanggang sebab xsumpah jadi peti ais,adesss...

alkisahnya,pada zaman kini...anak terbangsat ini ramai~~~

owhh tidak....sebenarnya tajuk entry ini lebih sesuai,
tersungkur dikaki BETINA,saya ulangi sekali lagi...BETINA!!!
biasanya anak2x lelaki yang ramai begini...ishk2x

kalau sebut LELAKI,
biasanya korang akan lihat orng berkata

"lelaki ini ketua,khalifah...
dijadikannya untuk mendidik wanita bla bla"
"kita lelaki perlu matured...kerana kita akan menjadi ketua bla bla..."

hahaaa....boleh bla bla la,hehe...
walau aku laki,xdinafikan,lelaki sekarang ramai yang SAMPAH...
sedikit sahaja menjadi 'PEMIMPIN'..
kalau bukan sampah...aku lembutkan menjadi PLASTIK SAMPAH..huhu
jadi,anggaplah aku nie plastik sampah,mulia sikit,hehee...
bila sebut wanita....
ewah...macam2x "pot pet..xbaik pot...aurat pet pot"....erkk??

anak2x durhaka,
peluang terbuka lebih luas kepada sijantan,
sijantan yang tertipu dengan betiina yang tidak tahu apakah itu TAAT SETIA...

dulu zaman 80-an,anak durhaka adalah anak2x
yang meninggalkan ibubapanya...
xpercaya tengok la filem2x 80-an,
dia naik kereta lampu bulat dengan kekasih lantas
meninggalkan ibunya yg menangis keseorangan...
sambil berkata "anakku...please come back to me" sob sob...
ishk2x...sebab tue mak aku ulang bnyak kali

"bila besar nanti,jangan hantar mak rumah orang-rang tua"

zaman 90-an,anak durhaka menipu,melawan,mnghina ibubapa...
xpercaya??xpercaya sudah,hohoho~~
sebab tue mak aku selalu cakap...

"jangan lawan cakap mak,nanti allah sediakn neraka&hidup x aman"

kini...tiada anak durhaka,tetapi anak terbangsat...
makamnya lebih tinggi dari durhaka,uhuhuhu~~
melawan,memarahi,meninggalkan.mnyakiti dll parents...

biasanya orang bercouple,
melawan cakap mak semata-mata kerana kekasih...
hey...tara otak ker?

Tahukah kamu?

kalaulah seorang ibu terasa dengan anaknya,
dan jika ibu itu meninggal..
maka,durhakalah anak tersebut...
itu baru terasa,

andaian,jika orang yg blaja dioversea tidak menelefon ibunya,
ibunya terasa...lalu meninggal,sedar xsedar dia sudah menjadi anak durhaka..
maka,lebih mulia anak2x yg blaja didalam negeri walau sengal2x ayam...huh~~

jadi jalan selamat...eloklah tanya kepada orang tua,
"mak terasa tak orang xcall?" or
"mak jgn terasa nanti anak mak akan jadi anak durhaka,nauzzubillah.."

sila lihat..
-Luqman ayat 14-sila rujuk tafsir...rajin2xkanlah diri k,hohoho

Orang Bodoh yang Tidak Sedar,
...melawan ibu kerana kekasih,
ini mungkin pengaruh filem hindustan...
itulah,patutnya ditulis first2x cerita...

"filem hindustan ini mengajar kita menjadi durhaka kerana CINTA"

punca seseorang akan menjadi durhaka....

punca paling besar :>>>> COUPLE,bukan rokok...uhuhu
ke-2 besar:>>>PASANGAN HATI...


sekiranya kawin,jika ibu@ayah menyuruh menceraikan bini,
apakah perlu ikut or tidak?
bagi aku perlu...sebab anak lelaki tetap terikat dengan janji2x..

"syurga dibawah tapak kaki ibu,celak ketiak ayah"


mungkin ada yang mengatakan aku ini melampau...
owhh,terpulangg...sebagai anak lelaki...inilah yang perlu aku katakan
jika aku wanita..aku akan kata...

"Syurga Di Bawah tapak kaki SUAMI,hohhoo~~~"

sekian....xperlu aku brckp bnyak...sebab banyak silap,hohoho
owhh...entry ini sempena kelahiran baby kawan aku....hohoho
semoga sama-sama dapat menjadi anak yang baik pad orang tuanya...
jangan menyesal selepas sesuatu itu berlalu pergi...

ps:-kalau rasa nak comment sperti
-saya sayang mak saya..XPERLU...~~

14 comments:

Iliana said...

salam~

wahh~ penangan cinta tu namanya..

'syurga di bawah kaki suami'??? huhuhu

apa pun, sesuatu perkara yag dilakukan tanpa restu ibu, takkan jauh perginya..filem hindi memang mengajar sesuatu yang tak benar..begitu juga dengan filem tempatan..apa perlu ada mukadimah zina dalam filem????

sayag ibu~

cikgu_eya said...

hoho... rokok tak menyebabkan derhaka ker?

kalo mak terasa hati sebab abeskan duet beli rokok, ganer... haha

saya sayang mak saya... ^^

Perokok Soleh said...

liyana

hahaa...ader jugak SAYA SAYANG IBU saya tue...

owhh...
"syurga bawah tapak kaki suami"
tue prinsip yg kena da dekat wanita...

Apabila seorang wanita mengerjakan rukun2x islam,menjaga kemaluannya dan menaati suaminya..
maka ia boleh dengan relax pilih pintu2x syurga yang dia mahu..
-pemahaman dari hadith

muslimah mana saja yang meninggal dalam keadaan suaminya ridha kepadanya niscaya ia akan masuk surga...
-kata2x mutiara

mukaddimah zina dalam filem perlu..
baru laku sbb manusia lebih suka ikut nafsu dari fikiran..hehe
orng buat filem nak untung tanpa fikir berkatnya...

ps:-kalaulah aku mengikut akal,mesti xsmoking..tp aku ikutkan nafsu,hehee

------------------------
cikgu_eya

hehe...ntah la cikgu,
kalau dia terasa dosa la..
jadi kena la pandai2x handle..

ps:-hahaa...ada jugak SAYA SAYANG MAK...menci3x

kartini said...

salam ramadhan buat encik yang masih merokok. lama tak datang. pertama-tamanya, saya setuju dengan apa yang kamu katakan. yeah! bagus2.. saya sangat suka entry ni. tapi cuma 1 je..

maka,lebih mulia anak2x yg blaja didalam negeri walau sengal2x ayam...huh~~

saya tak setuju dengan yang ni. hehe. sebab kalau duk dekat tu yang tambah banyak dosa je saya rasa. kalau duk jauh, mereka selalu rindu dan semakin rasa diri disayangi. sungguh terharu :)

saya sayang mak saya.. rindu sama mak saya.. tak dapat balik beraya.. :(

Perokok Soleh said...

erkkk....duk dekat tambah dosa?
xpaham sehh,setaw aku..
owhh,niew mesti kes anak suka lawan ckp mak nie,hahaah.....

ps:-aku taw korang sumer sayang mak....atoiiii

UIVIAR said...

saya sayang mak saya

Anonymous said...

Salam..

First time ziarah blog ni rase cam ade sesuatu yg x kena..

1,Perokok SOLEH - Rase x sesuai digandingkan perokok dengan sifat soleh sbb merokok mengikut sebahagian besar ulama' adalah melakukan dosa kecil, namun bila dosa kecil dikekalkan, maka lama2 ia akan menjadi dosa besar juga. So, adalah TIDAK SESUAI sama sekali anda mengandingkan perkataan perokok dengan perkataan SOLEH..orang yang merokok bukanlah org yg soleh..maka diharapkan agar ditukarkan header tu kepada perkataan yg lebih releven dan sesuai..cthnya : perokok insaf, perokok yang nak berenti merokok dll..

2, Saudara seolah2 berbangga dengan merokok (berdasarkan header yg terpampang-biasenya header ni melambangkan peribadi empunya blog), sedangkan anda merupakan student al azhar..takkan saudara x tahu sheikh al azhar telah memfatwakan HARAM merokok dan fatwa tersebut boleh dijumpai di mana2 sudut di Mesir ni..

3, Adakah anda rase dengan merokok anda telah taat dan patuh dgn perintah parents anda???! Parents mane yang suka dan redha anaknya merokok? Kalau ada pun, ia adalah sesuatu yg pelik..

pepun usaha anda utk berenti merokok adalah amat baik..berfikirlah dengan mendalam sebelum melakukan sesuatu..fikirlah utk masa depan ada..

wassalam
hanya sekadar pendapat (maaf kalau ada salah silap)...

Perokok Soleh said...

unviar

sungguh jarimu itu lucah kerna membubuh komen yang aku larang,hehee....

ps:-umar,kalau bukan ko,aku dah delete taw komen nie...
baik tak aku?hehee

-----------------------------------
tidak bernama...

1-hahaah,nasib baik cik orang baru.....sebelum pergi jauh,
nama tue MAK AKU YANG BAGI...hehe
dan selama aku hidup aku xpernah rasa ak nie soleh,rasa hensem dan maco ada la...huhuhuu

1-sesuai dan xsesuai nama itu adalah pendaapt cik sorang sahaja...jadi sila berlapang dada yerk cik,hehe
jadi,cadangan anda di TOLAK,hoho..

2-aku xpernah gtaw dalam mana2x penulisan yang aku nie studnt al-azhar...lagipun kalau dia seorang student al-azhar tapi X BERGUNA,xguna jugak..lambang itu aku bubuh sebab CANTIK...

3-rasanya cik sorang JE yang pelik sebab cik adalah pembaca baru,sila rujuk entry2x seblum ini yerk,hohoho..jika ibuku tidak redha maka aku akan masuk neraka...

"ibu mana nak anak dia masuk neraka"...ayat ibuku,huhuhu

ps:-xperlu minta maap,xder salahpun...
besh la kena kritik..
lagi besh jika cik smakkan tulisan dientry2xku ini yerk...diri ini bnyak yang lemah~ ~ ~

baiklah xbernama...
aku dah buangkan lambang al-azhar,
moga2x anda berpuas hati dan gumbira,hohoo~~

ps:-aku bukan budak yang blajar tinggi2x,hohoho~~~

yang benar
PEROKOK SOLEH,meow2x...

Perokok Soleh said...

-xbernama
moga2x pasni cik x kritik lambang lanun tue ye...huhu

apa yg aku nak,kritik penulisanku...
ehehe..
sekian

Anonymous said...

assalamualaikum...
Selepas membaca entri2 perokok (yg x soleh) sblm2 ni, beberapa kesimpulan dpt dibuat ;

1. Perokok merupakan seorang yang ego (n keras kepala) dan tidak menerima nasihat orang lain serta tidak berlapang dada apabila dinasihati- maaf kalau bahasa kurang menyenangkan...

2. Perokok seorang yg sering mencari alasan walaupun hakikatnya perokok hanya menegakkan benang basah...

3. Perokok tidak sepatutnya menggunakan lambang yang bukan hak perokok kerana ia boleh memberi impak yg buruk kepada lmbang tersebut n ahli2nya sekali..maksudnya perokok x sepatutnya menggunakan lambang al-azhar hanya dengan alasan lambang itu cantik dan sebagainya (alasan yg tidak munasabah)..dalam masa yg sama perokok akan meosakkan imej al azhar dan mahasiswanya kerana meletakkan sesuatu yg bkn haknya..pepepun thanks sbb dah buang lmbg tu dan letak lmbg lanun n tengkorak tu(lebih sesuai dgn perokok)...

4. "Ibu mana yang nak anaknya masuk neraka!"- betul, tp ibu mana yang nak tgk anaknya selalu merokok, membazirkan duit, merosakkan badan, melanggar fatwa para ulama' dan sebagainya??!

-Banyak sgt kesimpulan yg boleh dibuat kepada perokok ni..harapan kapada perokok ialah supaya sentiasa berlapang dada dlm menerima nasihat org, jgn sering mencari alasan, berfikirlah secara rasional, buangkan sifat ego, jadilah manusia yang betul2 soleh SEPERTI NAMA ANDA SENDIRI, jgn sekadar nama!!!

-maaf skali lg kalau anda terasa,niat x bernama amat baik dan bkn utk menyinggung perasaan mana2 pihak..cume menghaarapkan kita kembali jalan yg di redhaiNya...
wassalam...

Perokok Soleh said...

xbernama..

1-erkk,mcm mana cik taw??..aku mmng seeorang yang ego,xberlapang dada dll...aku tahu semua itu...thanks kerana memahami...

2-...aku menengakkan benang yg basah?sila nyatakan...
part mana benang yang basah??
berckp tnpa bukti..GILER

ps:-ruangan komen inilah gunanya,
jika ada benang yg basah,pembaca akan menegur dan penulis akan memperbaiki...

3-erkk...alasan xmunasabah?
NO KOMEN..sbb cantik la..
aku xtaw kalau pasni aku bubuh picture brithney spears...apa pulak orng komen...???hehe

ps:-dulu masa xbubuh lambnng...
kawan aku kata:-
mentng2x blog best xmou bubuh lmbng azhar..adess,poning aku layan korang..skang aku buh lmbng tengkorak,hehee...
memng sesuaipun ngan aku,
lgpun aku mmng suka
TONY TONYn CHOPPER,comey...

4-seorang ibu memahami anak2xnya..
aku ad ibuku syurgaku...
dan aku bukan anak yg menipu ibu sbb tue ibu bg nama PEROKOK SOLEH...hohoo
setakat ini ibuku ok dan mengingatkan shja...
aku siap cter harga rokok dekat arab murah tue,hahaha....

ps:-ibuku sendiri mngtkan aku ini seorang yg kedekut...hehee
membazir??hahaa...aku cuma suka beli rokok dan komik,hehehe..
tp akupun rasa aku nie pembazir..
cik nie mmng memahami la...hahaa

-hehe...terima kasih atas nasihat walau aku ini tidak suka menerima nasihat...hohoh

betul2x soleh?
"setiap manusia yg berakal mengejarnya....
masa dan usaha yang mengubahnya"

-...aku lebih suka begini..lagipun kan skarang hari raya..lalala

\~~~selamat hari rAYa~~~/

wan hashim said...

mmg kontroversi. ayat2 pedih menikam dada yg terasa. biasala. siapa makan cili dia terasa pedasnya. satu artikel yg menarik. sng2 singgahla blog saya. pathtoshare.blogspot.com

Perokok Soleh said...

thanks wan hasyim tp percayalah pada diri seh...blajar sedkit ego,hehee
xperlu promote blog...

"siapa yg baca blog aku dia beruntung sbb blog aku istimewa,hehee"

aku asadu said...

yo..
beruntung?..
pergh..
mmg xbleh blah la bro..
tp ak mmg RESPECT ko..
ak K.A.H...
sape buat komik dulu?..
ak or ko?..
cau...