Friday 25 July 2008

HARAKAH dan UTUSAN

salam alaik...
masyarakat malaysia umumnya lebih mengehtahui 2 akhbar ini...
utusan dengan UMNOnya
harakah pula dengan PASnya...
bapak aku akan membeli UTUSAN...
manakala mak aku pula akan membeli HARAKAH...
dari kecil aku memang suka akhbar2x ini...
yang aku menyampah adalah harian metro...
paper yg membuang masa..konon hendak membongkar kegiatan anak muda tp hakikatnya mereka sebenarnya nak duit jerkk...
anak muda yg sudah terjebak dengan maksiat tersebut akan lebih berhati-hati manakala yg tidak memcuba ingin mencuba...
seperti halnya hari VALENTINE...
kenaplah bulan rejab nie xkuarkan artikel valentine?
nie bila bulan valentine baru ustad2x dan ustazahx,akhbar kecoh...
dari yg lupa tarikh valentine macam aku terus ingat la..dan apa lagi,dapat lah hari valentie nie publisiti percuma dari ustad2x dan ustazah2x...adesss,cuba la buat bodoh jerk ngan valentine ni,
xder valentinepun muda-mudi melayu islam dah biasa pergaulan bebaspun...

baiklah,balik kepada tajuk..
sebelum tue...ini hanyalah pendapat aku...
aku tidak mewakili mana2x parti,baik PAS or UMNO...
kalo nak kutuk,kutuk aku tapi xyah la kutuk...penat aku taip nie tau..
kalo silap tegur la(^_^)

orang bnyak cakap,
UTUSAN nie menipu..
HARAKAH jerk betul tapi aku cakap
UTUSAN dan HARAKAH adik-beradik jer...
dua-dua kaki mengampu dan kaki nak makan duit orang...

dahulu punyer cerita...
harakah lebih kepada isu2x palestin...
lebih kepada isu2x remaja...
dan lebih kepad aisu2x agama...
dan isu dunia...
sekarang punyer cerita???aku hanya dapat baca diinternet jelaa....
harakah lebih kepada memberitahu

"adun sekian sekian telah melawat mangsa rogol...bla bla"
-nak bagitahu yang wakil PAS nie baik lah,padahal yg baik atok-atok guru je kot...

"UMNO sekali lagi menipu rakyat"
-adess...standard la umno tipu rakyat tp aku rasa yg tipu rakyat hanay pemimpin umno,dan xsemua macam tue..kalo xtulispun rakyat dah tahu,kenapa la nak membazir dakwat tulis artikel2x macam nie??kalo tulis benda lain kan bagus..
kenapa xcakap keadilan tipu rakyat???
datin azizah bertanding..anak dia puteri keadilanpun bertanding...pastu menang pulak tue,
xnampak macam keluarga gila kuasa ker??
sebab keadilan sama2x bersekutu dengan PAS tp kalo silap kena tegur jugak la sayangg.....


yang paling best terbaru....


"Fatwa Dr Taha Jabir al-'Ulwani mengenai fitnah terhadap Anwar Ibrahim"
-nak bagitahu kerajaan punya undang2x xbetull la tue...elehh,bukan malaysia,semua dunia macam tue...
saper ada kuasa dialah yg menang...standardddd!!!!
sebelum tue aku nak tanya penulis2x harakah

siapa dr TAHA JABIR nie???
dia bukan mufti la...dia hanyalah
Presiden Cordoba University yang dahulunya adalah Graduate School of Islamic and Social Sciences di Washington...
so,macam mana leh cakap dia keluarkan fatwa??
aku lagi sokong kalo korang tulis tok guru keluarkan fatwa dari mamat nie...

oitt harakah...baliklah kepada asal,PAS akan hancur dan hancur...tapi ISLAM akan kekal,
so,beerjuanglah atas dasar ISLAM...AKHBAR korangpun dah bnyak melalut...
banyakkan isu2x agama dan masalah dunia semasa...


balik kepada UTUSAN...
hmmm...nak comment aper erkk??
aku minat baca ruangan luar negara,sukan dan jenayah jerkk...
ruangan politik dan berita dalam negeri memang aku xambik port sangat sebab aku memang xpercaya akhbar UTUSAN...
so,UTUSAN..gunakan peluang yang ada nie,harakah dah melalut,korang jadilah yang betull pulak...
xpayah berjuang atas dasar UMNO,UMNOpun akan hancur..dan hancur,ISLAM sahaja yang akan selamat dan kekal...
aku hanya mengikut mereka yang berlandasakan quran dan sunnah...xkisah la Pak LAH ker,Tok Guru,Anwar..asal ISLAM insyaallah umat islam malaysia akan support...

sekarang orang sibuk bercakap tentang politik...
hal keluarga no.2,
hal agama no. 2,
semoga rakyat malaysia sedar....

orang solat subuh makin sedikit...
acara mengumpat makin banyak...
demo jalanan makin menjadi-jadi...
ekonomi makin susut...
pemimpin dimaki...
ulama dihina...
artis yang dapat untung..dipuji dan diSMS,
inilah akibat bila
orang islam menyibukkan diri dengan benda yg tidak penting...

aku mengakhiri tulisan ini dengan harapan agar aku,dia dan kamu tidak diperbodoh-bodohkan oleh mereka yg suka membodohkan kita......

pS;nampaknya sekarang aku lebih suka membaca malaysiakini dari melihat akhbar HARAKAH yg sama taraf dengan UTUSAN..

No comments: