Wednesday 30 July 2008

bertuahnya kita semua...SYUKUR

kata penulis:aku hanya ingin menulis dan menulis...dan hari ini aku mula menulis lagi...

aku rasa terpanggil lagi sekali untuk menulis diblog ini walaupun kalo xpanggil aku,
aku tetap akan menulis sebab ini adalah blog aku...huhu

aku,
aku mula sedar betapa bertuahnya aku berbanding CAT STEVEN..
aku mula sedar betapa berttuahnya aku berbanding NICOLAS ANELKA..
dan aku rasa aku mula sedar akan hal ini...
aku memang bertuah kerana aku dipilih ALLAH untuk dilahirkan sebagai seorang muslim dan dididik menjadi seorang mukmim dalam sebuah keluarga islamic...
jadi aku bersyukur...
sedangkan ini semua adalah ketentuan ALLAH,dan sebelum nie(sebelum lahir) kita tidak diberi peluang untuk menganut mana-mana AGAMA...

CAT STEVEN dan ANELKA..korang xperlu sedih sebab korang lagi bertuah dari
manusia seperti...
seperti LINA JOY dll..yang korang perlu hanyalah bersyukur pada yang ESA
kerana mendapat hidayah...dan berbanggalah korang berdua kerana
baca blog aku walau hakikatnya korang xkan baca dan xpaham bahasa melayu,uhhu..

so,kepada aku,kamu dan dia...bersyukurlah

aku,kamu dan dia,
korang xsedar ker?
sebenarnya korang susah nak bersyukur..mungkin aku sekali
mungkin korang lupa pelajaran ekonomi asas,
kehendak tidak dapat dipuaskan..
so,janganlah ikutkan kehendak tapi belajarlah bersyukur...

"bersyukur atas nikmatnya nescaya engkau akan dapat manfaatnya"

bila sebut pasal syukur...

lihatlah masyarkat umum sekarang...
mereka semua bersukur dan bersyukur tp tak kena cara,
bila hari merdeka..mereka akan menzahirkan rasa syukur dengan konsert2x dan
meneguk air2x kencing syaitan...adesss,hancur hancur!!!

lihatlah masyarkat umum sekarang...
bila anak lulus@cemerlang ibu bapa akan bersyukur..
bagaimana caranya...
begini caranya(cara makcik tue)
"anak aku tue mah,ko nak tau...syukurlah,dapat nombor satu,bagus..anak ko?

nasib baik makcik mah pandai dan berkata kepada makcik tue
"anak aku nombor dua,tp aku syukr dan heppy lagi tue sebab tiap2x hari dia pergi surau solat subuh dan doakan aku..anak ko?

makcik tuepun senyap sebab anak dia memang malas dan makcik tuepun memang malas gi surau...

lihatlah masyarkat umum sekarang...
bila tiba hepyy besday...membuat kenduri ksyukuran dengan tiupan lilin,karoke dll..
padahal merka lupa umur itu ALLAH yang beri...
jadi eloklah aku,dia dan kamu membuat doa selamat tanda ersyukur dari buat parti xtentu hala...

bersyukurlah dengan nikmtnya....

jadi...aku mengharapkan agar kita sama-sama bersyukur

syukurlah kerana setiap dari kita telah ada rezeki yg ditetapkan...
so,bersyukurlah...
maka engkau tidak akan bersedih..
lhatlah orang yang lebih susah...
isyaallah engkau akan tahu apa itu syukur...

PART-1
TAMAT

1 comment:

Hawa Mahabbah said...

SALAM ZIARAH.... ALLAHUMMA FAQQIHNA FIDDEEN. AMEEN.