Wednesday 16 July 2008

BE TRUST YOURSELF

Assalamualaikum…

Dr. K.I.A.H berkata:

“Adalah mustahil untuk menutup mulut2x manusia dari bercakap perihal orang lain”

Owhh…perokok soleh begitu suka dengan nasihat DR…
Betul tue,makna didalamnya adalah percayalah diri sendiri….
tajuk entry niepun bahasa english,walau kurang english tapi aku cuba juga coz aku percaya pada diri,huhuhuh...

Buatlah sesuatu perkara selagi mana ia tidak melanggar syarak…
Kita perlu berani mencuba…
Tidak kisah la perkara itu yang sudah dibuat orang atau belum…

Kadang-kadang cara kita merokok akan dikritik,
Bila kita buat baik dikritik,
Bila kita berpakaian akan dikritik..
Setiap perkara yang kita buat pasti akan dikritik..lagi-lagi bila kita sudah dewasa..


Biarlah mereka mengkritik…
Jadikaan kritikan sebagai tulang belakang diri kita untuk membangun…
Tapi untuk pengehtahuan HAWA, orang lelaki khususnya mereka yang merokok seperi aku memang ada EGO yang tinggi…jadi sebelum mengkritik anak2x ADAM ini perlulah HAWA memuji dahulu…
Puji 9 kritik 1,hhuuh…(tips dr.fadhilah kamsah kepada wanita)

Jika korang memikirkan kata orang..korang tidak akan bangun…
Seorang perokok..andai dia merokok dalam ketakutan@sorok-sorok..
Ia seperti takut dengan baying-bayang sendiri..
Jadilah eloklah berhenti…lagipun itu adalah jalan terbaik,

Seorang pemimpin keluarga perlu cepat membuat keputusan..
Seperti ayahku maco,ketika menghantar adik aku ke sekolah TAHFIZ…
Owhhh,banyak betul makcik2x aku kritik tapi natijahnya??
Ayah aku tetap sihat dan adikku sudah menghafaz quran….
Jika ditakdirkan ayahku terpengaruh dengan kata2x orang lain seperti belajar tahfiz tiada ilmu akademik,jadi anak tidak bleh pergi jauhh…
Pasti ayahku akan tukarkan adikku kesekolah biasa tapi tidakk…
Kerana dia percaya pada dirinya…maconyer bapakku


Apabila aku membuat BLOG ada juga orang cakap benda2x ini tidak perlu,buang masa dll…
Tapi biarlah,mereka xnak buat sudah,..aku tetap akan buat..
Biarlah orang cakap,
Lagipun aku rasa blog tidak akan mengangu masa study aku..
Dari aku duduk sembang-sembang,ngumpat sini sana lagi elok tulis entry sambil merokok…huhuhuu
So,aku teruskan hajat membuat BLOG…sekarang,wah wah wah..
Kawan MOROCCO dan SYRIA akupun jumpa blog aku,selain itu,aku dapat menyampaikan pandangan aku didalam blog..aku tidak menyuruh orang baca..aku Cuma mengajak..andai hendak baca-baca,xnak baca sudah…aku tidak paksa
yang penting AKU SUDAH PERCAY PADA DIRI…

Percayalah pada diri…
Kita sentiasa akan dikritik…
Tapi sebelum membuat sesuatu perkara kita perlu fikir..
Adakah ia melanggar syarak??
Jika tidak,korang boleh teruskan..GO ON jerk…

Orang ader Tanya adakah aku merokok dengan percaya pada diri ??kan rokok melanggar syarak??

Yupp,aku percaya pada diri dan aku akan berhenti…tapi sebelum aku berhenti mengapa aku perlu malu dengan manusia??kita semua serupa..setiap kita adalah pendosa…
Lainlah jika aku membuat sesuatu yang mungkar yang disebut-sebut didalam quran,nauzzubillah…


Ketika hendak datang ke mesir,orang kritik..mesir tidak sebagus makkah…
Owhhh..tempat belajar tidak penting,yang penting adalah bagaiman pelajar itu mengunakan tempat belajarnya...
So,aku teruskan niat sambung ke bumi arab ini,huhuhu…..

ALLAH beri kita mata untuk melihat
Dan AKAL untuk berfikir…
Jadi sebagai khalifah dibumi ini..gunalah ia sebaiknya sebelum masuk kealam yang lain…

Sedangkan nabi MUHAMMAD(sollu allyk nabi) dikritik arab jahiliyah tapi nabi meneruskan dakwahnya.. kerana aper??ini adalah kerana baginda percaya pada dirinya yang ada ALLAH bersamanya…so,belajarlah dari nabi k….

Dr K.I.A.H said:

“they juz talking talking and talking but still do nothing”

So,

“juz do it”

3 comments:

Anonymous said...

teruskan dgn blog anta ni...

insyaAllah...same2 kongsi manfaat...

secare di luar sedar ade kesan motivasi di sebalik pengalaman hidup org lain mcm anta...

mabruk ya sheikh...

Perokok Soleh said...

memang untuk dikongsi...
ini hanya pendapt aku...
dan kalo silap jangan segan2x..
tegur jerk k

A said...

yeah! just do it n go on as long as we on the right way without violating syara' :))