Monday 2 February 2009

Indahnya Islam...

assalamualaikum...


sikit-sikit islam...
sikit-sikit jerk silap..
sampai bila nak maju doll??
mamat brsuara....

iya..memang silap,tp bukan dgn kesilapan engkau aku memusuhi atau membenci kau..
tapi aku kena la bgtau/ingatkan/nasihatkan sbb engkau adalah islam bukan orang kafir...dapat?
akupun ada silap...
aku merokok namun aku bersyukur kerana pemikiran aku xsesat macam kau..

tapi yang berzina,pakai sexy dll ada jerk yang bagus dan......
belum sempat mamat menghabiskan dannya,
aku menyampuk...

waaaAAhh...
ah chong yang baru aku kenal suka bila aku ceritakan pasal islam...
mary yang baru kelmarin aku ayat suka pada islam..tapi orang islam jugak yang menolak islam.....ishk2x

dan perjuangan islam xperlukan orang macam kau...islam hnya perlu orang islam yg betul2x memahami islam...dan engkau mamat,
pemikiran engkau telah jauh dengan ala-barat yang celaka itu...

"jika islam ini ibarat bangunan yang usang..akan aku berjalan kemalata dunia mencari pemuda-pemuda yang ikhlas kepada islam untuk membangunkannya menjadi istana yang indah"
-yang mati syahid(hasan al-bana)

jawapn DR. K.I.A.H ketika ditanya tentang umat islam

"sebenarnya umat islam makin bodoh kerana mengagung-agungkan barat...
manakala golongan yang berilmu sibuk membincangkan masalah sifat ALLAH yang 20,
tentang roh..sunni-syiah,perkara khilafiyah.....inilah sebab blog perokok soleh tidak membincangkan perkara khilafiyah...lalalalala~~~"

dari membincangkan masalah khilafiyah baik aku ajar cara solat jama dan qasar...
ini adlah lebih bermakna dan membawa kepada kesatuan ummah..

jika ada orang mengatakan islam ini kolot la itu la ini la~~
sebenarnya mereka yang kolot dan masih tidak tahu kehebatan islam...

Adakah mereka mengenali siapa itu....
abu al-Qasim??siapa Abu hasan bin hitham?ibnu sina?yaaqub al-khindi?
mohammad zakariya ar-razy dll?
kalau tidak tahu..
pergilah belajar dan jgn ckp macam seorang yangh bongok...lalalala~~


tup tap tup tap....aku dah capai 21 tahun
kalau kahwin boleh buat anak,lalalala~~
namun apa erti aku menganut agama islam?

kadang2x...
terpikir jugak,
mungkin orang kapir yang masuk islam lebih memahami islam dari aku...

dan

kadang2x...
terpikir jugak,
orang-orang islam sekarang bnyak yg lari dari islam..
dan bukannya dia menyanyangi islam tetapi islam yang sayanginya...ishk3x

maka,benarlah kata-kata hasan al-bana...

waahh..encik perokok bley bercerita fasal politik la nie??...
ishk3x aku bukannya tidak mahu bercerita politik...
tapi kerana aku tidak tahu lagi sepak terajang dunia politik..
maka lagi eloklah aku bercerita tentang benda yang aku tahu...

aku ada terbaca beberapa blog...
mengatakan seperti
"MAHATHIR MAHA FIRAUN" bla blsa bla...

adesss...aku mula terketuk kepala sendiri dan bertanya...
maha hanya sesuai untuk esa dan firuan itu pula pemerintahan yang zalim seperti yangt diceritakan didalam quran...
jikalah ia seorang yang hebat membuat tipu daya seperti ahli2x kitab yang menukar isi taurat dan injil sesungguhnya ALLAH juga yang maha hebat...

"Dan orang-orang (Yahudi yang kafir) itupun merancangkan tipu daya (hendak membunuh Nabi Isa) dan Allah pula membalas tipu daya (mereka) dan (ingatlah),
Allah sebijak-bijak yang membalas
(dan menggagalkan segala jenis)tipu daya."


teruk sangatkah tun tue??
dan orang yang berkata begini,
apakah sumbangan dia kepada agama,bangsa dan negara???
jangan hanya tahu berkata...
dan aku juga takut jika aku hanya tahu berkata tapi tiada pengamatan dengan kata2x dan tulisanku...lalalalala~~

bukanlah dengan menulis begini aku menyokong tun...tetapi berhati-hatilah ketika berrkata,
sekiranya benda yang kita tidak tahu,tidak perlu bercakp kerana itu lebih elok...
islam dah ajaar dah benda nie tapi kita yang xnak ambik,ishk2x...

tok guru nik aziz juga ada memuji tun bila mana dia mengutuk zionis...
cayalah atokkk tapi...
korang xnak contohi....
yang korang tahu berdemo,kutuk sini kutuk sana,solat tinggal,tudungpun pakai masih xbetol...hancur~~~hancur

manakala lagi satu pula...

menghina tok2x guru dan ulama..
owhh,yang ini aku tidak terketuk kepala sebab aku tahu mereka ini memang bongok dan bangang...
jikalau tok guru2x mendoakan sesuatu keatas mereka...ishk2x

islam itu mulia...namun orang islam itu sendiri yang menghinanya,adesss...
keunggulan islam bukan diakui oleh aku dn orang muslim lain malah golongan2x barat juga...

dan seorang father/pope dari russia baru2x ini berkata:
"mungkin hukum hudud sahaja yang boleh menyelesaikan masalah-masalah zaman kini seperti zina,merompak dll..."

gottfriend wilhelm leibnez(orang lamo) didalam theodize telah memuji nabi kita kerana menyebarkan agama fitrah...


dan juga karen amnstrong kot berkata:

"tidak ada satu mana-mana agama yang memuliakan wanita selain islam..
semuanya didominasikan oleh kaum lelaki..tetapi islam beza

dan bnyak lagi lah...

seperti dr. robert briffault,encik pengerusi hewlett packard company dan bebrapa orang(aku lupa ayat2x mereka sebab makan semut arab,hehehe)...

opsss.....kini,aku dah dewasa~~~

sumbangan pada islam masih zerooOOOO....
sedangkan imam syafie yakni imam aku,kamu dan dia teah menjadi mufti dalam umur belasan tahun..
ishk2x...hinanya aku~~~

kadang2x orang islam itu sendiri tidak tahu kehebatan islam...
contoh paling senang...

bila mana azan berkumandang menandakan telah masuk waktu solat bg wilayah2x berdekatan...
korang boleh pulak tinggal solat...

sedangkan adakah korang tahu?

cat steven memeluk islam setelah mendengar suara azan...ishk2x~~~

bila mana akuy,dia dan kamu baca quran,sedikitpun hati ini tidak merasa...
tapi bila orang mengata korang..uishhhh,bukan main terasa erkk??

sedangkan adakah korang tahu?

dan ketika nabi membacakan ayat2x quran yang berbentuk azab allah...
orang mushrikin xsanggup nak dengar sehingga menutup mulut nabi dan merayu supya tidak membacanya...
owhh,kisah ini korang akan tahu jika mengaji fiqh sirah...
dan bila jin2x kapir dengar ustafd2x baca quran mereka akan terbakar...

inilah mukjizat quran...
namun begitu orang islam kini hanya tahu baca...
tengok tajwid(itupun kalau yang mengaji tajwid)...itu sahaja
dalam bab undang2x...ekonomi,sumer xpakai quran...

umar abdul aziz seorang pemimpin yang hanya memimpin 2 tahun beberrapa bulan telah berjaya membuaang kemiskinan,kehinaan manusia dll...
apakah rahsianya?
hanya satu...
kembali pada islam~~~
kerana beliau percaya islam itu indah dan menakjubkan..

dr. gary miller seorang pakar matematik yg memeluk islam setelah dihadiahkan senaskhah kitab al-quran terjemahan padanya..
beliau berkata:(kerana malas menaip kata2x beliau boleh dilihat didalam karyanya:The Amazing Quran)

waaaAAHh...hanya dengan membaca quran hatinya telah terbuka,sungguh islam ini indah...


ishk2x,susah untuk aku mengunkapakan keindahan islam kerana aku hanya bangga menjadi islam tapi bukan semua yang islam ajar aku buat,ishk2x...itulah rokokpun xley tinggal..(anak sapa la nieh,kukukukuku~~)

sekrang korang melihat barat maju tetapi sebnenarnya mereka diambang kemusnahan.
adakah hati boleh tenang dengan kemajuan???
adakah ibubapa akan tenang jika anak2x mereka diguna pakai seperti barang dagangan??
sesungguhnya orang yang mngamalkan gaya hidup islam pasti gumbira...seperti aku,huhuhuhu....
dan ini semua adalah janji-janji ALLAH...
dan janji ALLAH itu benar,bukannya seperti janji-janji manis wakil rakyat,lalalalala~~~

tidak perlu aku berkata panjang..
kerna semua orang sudah tahu tetapi tidak menyedarinya...
yang biasa kita sedar adalah keburukan orang lain...ishk2x

bilalah diri ini ingin berubah???
umur sudah 21?
apakah erti aku menganut agama ISLAM??

"Eropah terhutang budi kepada sains islam,seni islam dan sastera islam dan kerana faktor2x inilah yang menyebabkan ia terkeluar dari zaman kegelapan"
-orang terkemuka barat yg aku lupa namanya

13 comments:

Iliana said...

nak bagi komen panjang ni..sepanjang entri kamu..

dulu,
saya bersekolah agama. entah kenapa, semua ilmu tu seolah-olah sia-sia. sebab, macam tak terkesan pun pada saya. walaupun lulus pangkat1, tapi tiada ertinya kerana ianya sekadar penyata. dalaman???

memang, banyak ilmu lain yang tidak memerlukan pengajian Islam untuk dipelajari. sehinggakan saya terus terleka..

sekarang,
entah kenapa, saya seakan terketuk untuk mengenali islam secara lebih dekat setelah kenal dengan rakan-rakan dari blog. sebab itu, saya suka berblog hehe ;p tapi, orang cuma sangka saya berblog hanya sekadar menulis. jawapannya tidak! ianya lebih dari itu..

terima kasih sahabat

kalau bab politik, saya sarankan untuk ke web khilafah.com menarik. sebab ianya mengajar kita untuk berpolitik berdasarkan islam. tapi, saya pn xthu bab politik ni. sekadar ambil tahu boleh la..

setelah saya mampu merasai indahnya islam itu, lain pula yang saya rasa juga. sedih! sebab masih ramai ang tak sedar akan keindahan itu..

p/s: besday ke? epi besday ye hohoho..nak adiah ke?

Perokok Soleh said...

akupun akan balas panmjang

waaaa....hehehe,anda mula berteka teki dalam diri lagi...
besday aku ker??lalala
akupun xtaw...

owhh..kadang2x mmng ada orng berblog sekadar menulis seolah2x dirinya pemimpin,artis,ulama dll....
ada yang rasaa berblog untuk glamour dll...hahaha
biarkan mereka..

cik yana sekolah agama?
waAAHHh,hinanay aku...
aku nie budak sekolah agama tp sekejap sebb kena buang sekolah kerana merokok,hahaha...

ps:web khilafah tue aku layan dari dulu lagi,hehehe...

Tie said...

Salam, wah....kak Tie suka baca entry2 adek ni...semacam luahan hati pun ada...he he...

Kak tie tak pandai mengarang, bila baca tadi rasa malu pulak... Adek boleh menulis dan dapat menyedarkan pembaca... Teruskan berkarya...

Iliana said...

sekolah sekadar kewajipan..
niat tak betol kot..tu yg xmelekat ilmu kt kepala..
dah tua (errr...tua la gak kan), baru nak mencari..kan dah rugi..

tapi, sekarang hang plk yg lg hebat dr ceq..ceq plk yg balajar dr hang..tinkiu2..

hoh, nmpknye ceq la yg ktinggalan bab khilafah tu ye..xpe xpe..baik tertinggak dr xthu lgsg kn..

p/s: hang jgn rimas or pelik plk ye klu ceq ni ske menyibuk kt hang..sbb mane2 org yg ceq rse byk blh tlg ceq, ceq akn dgn xthu malunya ask b'tanye itu dan ini..klu rimas or bz, bgthu..nti ceq xde la kco..

Anonymous said...

fuhh
panajang sungguh entri ini
sangat2 menarik...
entri ini membawaku kepada ungkapan islam untuk dipraktik, bukan hanya pada nama..

slm ziarah

Perokok Soleh said...

-ktie

hehehe...mungkin luahan mungkin juga untuk mengingatkan diri yang kadang2x terleka...

ps:saya guna bahasa kasar,hehehe...

-cik yana

lalala~~
ok la hang dah sekolah agama..
atleast u haved a basic about agama...
wahh,dokaihh..aku ok jerk,
kalo aku ada masa aku jawab..
kalo xder masa@xtahu aku biarkan dulu...hehe

ps:adakah aku hebat dari hang??
the answer is...aku macam hang ja,
satu otak cuma beza hang bengkok dan aku lurus,hehhehe...

-sang mentari

salam ziarah...
hehehe...itulah sebenarnya yang ingin aku sampaikan,lalala~~

ps:awat pkai wordpress??aku ini suka menfollow orang dgn rahsia,hehehe..

Anonymous said...

bismillah..
hmm..panjang lebar ye kata2 anta..
memang nur islam kini tidak bersinar sesinar islam dahulu..
masyarakat bukan islam boleh seenak2nyer akan mentertawakan umat islam zaman nih yang telah hancur..
apepun..
naper anta kate sumbangan anta masih zero??
yang anta tulih blog nih?dah jadi salah satu medium dakwahlakan?
apepun..
nuhassilu biha birridho..

Perokok Soleh said...

masih zero...
blog ini lebih kepada ingatan untuk diri aku yg sentiasa tersesat jalan,lalala~~

ps:aku xtahu berapa orang yg paham aper yg aku tulis dan aku xtahu berapa orng yg baca..
dan aku rasa blog ini xder sumbangan per2xpun..
owhh,yang aku tahu..aku tetap membaca blog aku,hehehe

Anonymous said...

salam ziarah... ^^

seharusnya manusia itu harus diingatkan tentang apakah tujuan mereka diciptakan?? adakah hanya untuk belajar rajin2, dapat keje best, kumpul harta, pencen, pastu cycle yang sama berulang ke anak cucu... hurm...mcm takde makna plak hidup mcm tu...

p/s: bahasa kamu mmg agak kasar, tapi cukup terkesan untuk orang yang masih lena diulit mimpi... ^^

kartini said...

salam ziarah utk pertama kalinya.

respect pada tulisan bersahaja kamu tapi penuh dengan sarat ilmu. dan kamu memang banyak pembacaan sampaikan banyak tokoh dan kata2 mereka yang kamu tahu. tak kurang juga perjuangan dan pengalaman mereka yang kamu hafal. walaupun cara penyampaian ilmu kamu itu sangat bersahaja. really cool.

tulisan kamu membuatkan saya berkali-kali mengatakan "Subhanallah.." kadang2 tulisan tidak perlu menggunakan ayat2 skema untuk memudahkan orang faham. tapi, cukup dengan hati yang ikhlas dan penuh tulus supaya betul2 sampai pada minda dan hati seseorang. dan idea tulisan kamu ni sebenarnya apa yg ingin saya sampaikan kepada org lain, tapi mungkin saya tidak setulus kamu. mungkin..T_T

sekali lagi, saya respect dengan pemikiran kamu. pertama kali, saya respect pada pemikiran seorang perokok. hee. moga kamu berjaya berhenti merokok lillahi ta'ala.. moga Allah redha kamu..

saya yang ilmu seciput,
mohon tunjuk ajar..

Perokok Soleh said...

-yem

lalala...a'ah,aku,kamu dan dia perlu diingatkan..
dan mak aku juga selalu pesan:
berhenti rokok tue cepat ckit...

owhh...bahasa ini sesuai untuk aku juga

ps:seriously...orng blaja tinggi2x sebab nak dapat kerja best...

'orang fakir ilmunya adalah harta,
manakala orang kaya ilmunya adlah perhiasan..'

-srikandi
lalala....bukan bnyak bacapun,
dan bukan hafazpun..
sambil menaip sambil pegang buku,hehehe...
wahh...cik lagi bagus sebab memamahi kata2xku,
akupun nak la cakap subhanaallah sebab cik faham,lalalaa...

ps:sebenarnya aku nie sengal dan ramai lagi orang dasyat dariku especially kawan2ku(mereka hafaz quran dan bnyak nasihatku)

"sebenarnya yahudi tidak kuat tetapi hakikatnya orang islam yang lemah kerana meninggalkan islam"

kartini said...

akhi, janganlah merendah diri seperti itu. kamu mungkin tidak mampu menilai diri kamu sendiri, tapi orang lain boleh membaca tulisan kamu. saya tidak kenal kamu, saya baru saja kenal tulisan kamu. dan saya kagum dengan tulisan kamu. kamu beruntung sebab Allah pilih kamu untuk menuntut ilmu agama, tak ramai yang berpeluang seperti kamu. apa2 pun, keep istiqamah in islam.. yg baik itu semua dari Allah.. :)

Perokok Soleh said...

ishk2x....jgn puji lebih2,
kembang hidungku ini...

bukan rendah diri but this is reality...
owhh cikpun apa kurangnya,lallalala

so,sama2x la kita menjadi yang terbaik...

ps;aku suka kata2x imam syafie diblog chek...